Avatar billede Wutuff Nybegynder
16. oktober 2013 - 14:17 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

hjælp til bærbar lyd

Hej eksperten,

Jeg står med et lille problem, eller rettere sagt et stort problem, jeg har for nyligt købt en splinter ny bærbar computer til min kæreste. Hun bruger den til de mest normale ting også skyper hun,
Problemer er så at når hun snakker med nogen over skype så har mikrofonen det med at enten være totalt overfølsom og man kan hører bare der går en mus rundt på loftet, ellers skal man nærmest skrige ind i mikrofonen for at den aktiverer (Det er den indbyggede mikrofon jeg skriver om) Hendes bærbar har ikke mic indgang, kun USB, og vi har ikke fået købt en jack/mic til USB endnu, men vil stadig gerne til bunds i dette her problem.

Der er så en anden ting, hendes bærbar er med Dolby Advanced Audio. Men ikke Realtek, er de to programmer det samme, kan de arbejde sammen og skal jeg have begge? Lige PT når jeg søger på Realtek får jeg intet resultat, så går ud fra den ikke har Realtek?

OS: Windows 8
Computer: Acer aspire V5-551G

Håber i kan hjælpe :)

Carsten
Avatar billede sadolin1978 Novice
16. oktober 2013 - 15:43 #1
Har oplevet samme problem på en Lenovo, her var det et driver problem.

Når du sjkriver den ikke har Mic indgang er det så ikke fordi den har et kombi stik med både lyd output og input så et headset til en mobil evt. kunne være en løsning
Avatar billede Wutuff Nybegynder
17. oktober 2013 - 05:02 #2
Nej det er ikke et kombi stik, så headset til mobil fungerer ikke desværre.

Men mit største problem er nu om jeg har brug for Realtek OG Dolby Advanced Audio, da jeg kun har den ene, og kan det forårsage mit problem? (At jeg kun har Dolby)
Avatar billede Wutuff Nybegynder
21. oktober 2013 - 12:40 #3
Slet ingen der kan hjælpe?
Avatar billede Wutuff Nybegynder
21. november 2013 - 08:25 #4
Lukker da jeg ingen svar har fået og har fundet svaret selv, løsningen var en Jack/Jack mic til USB converter :)
Avatar billede Wutuff Nybegynder
21. november 2013 - 08:25 #5
...