Avatar billede lasseperjensen Nybegynder
16. oktober 2013 - 16:37 Der er 5 kommentarer

2 routere 1 hus

Hejsa
Jeg ved emnet har været oppe et par gange, men jeg er nødt til at have mere specifik hjælp, før jeg kan få det til at virke.

Sagen er den at vi har et stort hus i Sverige hvor vi har fået installeret fibernet. Telia satte en router op på nederste etage i det ene hjørne af huset og det trådløse signal rækker derfor ikke så langt. Jeg har købt en ny router som jeg fik af vide kunne dække hele huset (hvilket den så ikke kan). Der er mulighed for at koble sig på internettet med kabel flere forskellige stedet i huset.
Spørgsmålet er så hvordan jeg får det til at virke, med de 2 forskellige router?

Sig til hvis i behøver mere information!

Gamle router
Technicolor TG799TSvn v2

Ny router
Jensen 500AC
http://www.elgiganten.dk/product/tablet-pc-hardware/netvark-og-router/JENAL5000AC/jensen-air-link-tradlos-router-5000ac

Venlig hilsen
Lasse
Avatar billede lasseperjensen Nybegynder
16. oktober 2013 - 16:47 #1
Det er desuden Technicolor TG799TSvn v2 der er slået til nu og virker :)
Avatar billede thov Forsker
16. oktober 2013 - 17:39 #2
Du deaktiverer DHCP i Jensen routeren, og stikker netværkskablet fra Telia routeren i en af dens fire LAN porte.
Her er et billede: http://kb.netgear.com/app/answers/detail/a_id/965
Avatar billede lasseperjensen Nybegynder
16. oktober 2013 - 18:00 #3
Jeg har internet porte ovenpå, er det muligt at bruge dem i stedet? For men din løsning vil der komme til at ligge et langt kabel igennem huset.

Tak for svaret.
Avatar billede lasseperjensen Nybegynder
17. oktober 2013 - 10:12 #4
Er der nogen der har andre løsninger?
Vh Lasse
Avatar billede thov Forsker
18. oktober 2013 - 02:55 #5
'internetporte ovenpå' - hvor er de da tilsluttet ?
Eller er det RJ11 (ikke RJ45) og derfor telefontilslutninger ?

Et sæt powerline adaptere kunne være en mulighed, for så kører netværket gennem lysnettets ledninger.