Avatar billede googolplex Novice
18. oktober 2013 - 11:33 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vista -> Windows 8 installation (Raid)

Jeg købte for noget tid siden Windows 8, men har stadig ikke fået installeret det, til trods for at jeg kører Vista og meget gerne opgradere.

Problemet er, at jeg kører Raid, og jeg er usikker på om Windows 8 installationen kan håndtere dette. Jeg har ikke selv sat mit Raid op, og ved generelt ikke ret meget om Raid.

Er der nogen, som har erfaringer med dette, eller ved om installationen kører uden problemer ?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2013 - 12:36 #1
det burde virke - men du skal forbi support-hjemmesiden til din pc/motherboard for at være sikker på, at win8 understøttes, og hente drivere.
Avatar billede googolplex Novice
18. oktober 2013 - 16:12 #2
Men skal jeg sætte Raid op igen, eller kører det uafhængigt af styresystemet ?
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2013 - 16:26 #3
Det burde arve - Vista er win6.0 og win8 er 6.2 så drivere skulle virke umiddelbart. Men lav endelig backup af alt før du går i gang - just in case...
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2013 - 16:28 #4
Pudsigt nok, så er win8.1 6.3, så det ødelægger Microsofts nummerering.
Avatar billede chalde Seniormester
18. oktober 2013 - 19:33 #5
#4 Windows 8.1 skal ikke ses som en servicepack, men som en opgradering (af samme grund er det kun retail og OEM den er gratis for, volumelicensering kræver ny nøgle/nyt køb).
Avatar billede claes57 Ekspert
18. oktober 2013 - 20:07 #6
#5 - jeg mener stadig, at 6.3 skulle passe til win9 - det passer også meget godt med at hver anden version er 'undskyld - vi gør det kun for pengenes skyld' version. Markedsføringsmæssigt kunne de dog nok ikke tåle at skrotte win8 nu, så derfor det ulogiske spring.
Avatar billede googolplex Novice
31. juli 2014 - 14:55 #7
Læg venligst nogle svar, så jeg kan få lukket dette :-)
Avatar billede claes57 Ekspert
31. juli 2014 - 15:10 #8
bare luk selv.
Avatar billede googolplex Novice
03. december 2014 - 09:46 #9
Lukker