Avatar billede martin_moth Mester
20. oktober 2013 - 12:39 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Betongulv i garage

Får lavet ny garage på 60m2 med betongulv. Garagen er ikke opvarmet men isoleret og frostfri (får måske lille varmekilde derud om nødvendigt)

Hvad findes af gode belægninger der kan holde til biler og ikke tager imod pletter v fx oliespild?

Epoxymaling
Klinker
Alm gulvmaling
Slibning og Lakering?

Hvad koster de, og hvem kan give vejledning samt udføre det (Aarhus syd) og er der andre alternativer?

NB klinker vil vi ikke have
Avatar billede 220661 Ekspert
20. oktober 2013 - 13:37 #1
Jeg har flere gange set gulve blevet lavet til industrielle formål, og her er Epoxy blevet valgt pga. holdbarheden og måden til at undgå at smuds sætter sig fast. Det er ikke en billig løsning, men der findes måske alternativer der kan bruges.
Søgte lidt på nettet og fandt dette:
http://www.biltema.dk/da/Byggeri/Maling-og-Fugemasse/Maling-indendors/Gulvmaling-tokomponent-36197/
Jeg skal dog lige sige, jeg ikke selv har erfaring med hvor god en maling det er de sælger.
http://www.lav-det-selv.dk/Forum/aft/165155

Det er måske heller ikke nødvendigt at hele gulvet får denne behandling, men måske kun der hvor bilen holder, og der hvor belastningen er størst. Har du områder i garagen der ikke er så belastet, kan en almindelig maling måske bruges her.
PS Jeg ville heller ikke bruger klinker i en garage. De hører ikke til her synes jeg.
Avatar billede martin_moth Mester
20. oktober 2013 - 16:46 #2
Hvor dyrt er epoxy egentligt?

Hele gulvet skal have ens overflade hvad den så ender med at blive.

Savner en fagmand at spørge-hvem laver epoxy og sliber/lakerer betongulve?
Hvis det alligevel ender m klinker skal fugerne vel imprægneres - hvor får man viden om sådan noget?
Avatar billede martin_moth Mester
09. juni 2014 - 22:11 #3
endte med klinker. Smit svar, eller jeg napper points selv
Avatar billede 220661 Ekspert
09. juni 2014 - 22:26 #4
Håber resultatet blev tilfredsstillende?
Puttede du noget specielt i fugemassen for at gøre den mere smudsafvisende?
Læg selv et svar og vi deler point :-)
Avatar billede martin_moth Mester
09. juni 2014 - 23:07 #5
Normal fuge. Overvejer forsegling af en art (anbefalinger?) - den er endnu ikke blevet brugt til biler, kun "ragelse"
Avatar billede 220661 Ekspert
10. juni 2014 - 16:05 #6
De nyere fugemasser i dag mener jeg der er en smule silikone i, der gør at de er mindre smudsmodtagelige. Og jeg har hørt man kan pensle fugerne med noget der skal gøre den ydeligere modstandsdygtige for snavs.
Jeg vil dog anbefale du taler med en murer eller byggemarked om det.
Oplys lige hvilken filise fugemasse du har brugt, så du får noget der er kan arbejde sammen. Held og lykke med det :-)