Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 18:31 Der er 27 kommentarer og
1 løsning

Ekstern Harddisk virker ikke Verbatim 2TB

Min 2-3 uger nye Verbatim eksterne harddisk er lige pludselig bare stoppet med at virker?.
Den lyser godt nok og når jeg sætter den i min bærbar ''win7'' så kan man hører den arbejder men den siger også nogle sjove lyde nu som nogle bip også stopper den bare helt og intet sker....
Kan den virkelig allerede være gået i stykker :S

mvh Mark
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2013 - 19:17 #1
Lyder som om den har været en tur på gulvet.
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 19:32 #2
Ikke af hvad jeg lige husker :)
Men har holdt en fest i Weekenden ved ikke om der er sket noget der.
men hva så?
Er den fuldstændig død hvis det er tilfældet?
det ville være rimelig surt så
Avatar billede milter Ekspert
20. oktober 2013 - 20:19 #3
"Bip" forbinder man normalt med lyde fra højttalerne. Er det den slags lyde, eller er det måske snarere nogle kliklyde, du hører fra harddisken?

Hvis ja, så ser det sort ud mht. at få noget ud af den.
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 20:24 #4
Det er ikke klik men mere en bip lyd.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 20:45 #5
Metalliske "klik" kommer fra HDD, men bip lyde kommer fra højtalerner. Det viser bare, at noget er galt, men ikke nødvendigvis, at det er HDD der fejler. Prøv om du kan undersøge HDD med HDsentinel. Programmet kører et stykke tid, uden at man køber det. http://www.hdsentinel.com/download.php
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 20:52 #6
Ps. Det kan sagtens være den smule elektronik der er i boxen, som fejler. Jeg har oplet det med en Verbatim. Den gav dog ingen bip lyd, holdt bare op med at fungere. Da jeg tog HDD ud af boxen, kørte den fint.
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 20:53 #7
Den virker jo ikke?
skrev at den ikke starter op? kan ikke se den nogle steder på computeren ? :)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 20:56 #8
Hvis #6 nej så virker den ikke. Her er en fyr som havde problemer med tilslutnigerne: http://forums.seagate.com/t5/GoFlex-GoFlex-Desk-GoFlex-Pro/can-t-connect-freeagent-go-flex-and-get-beeping-noise/m-p/154683#M6243
Avatar billede poko1 Ekspert
20. oktober 2013 - 21:02 #9
Prøv at se i Diskhåndteringen om der vises nogle af disse symptoner
http://gratisupload.dk/vis_billede/703002/
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:12 #10
Nope den kan ikke ses
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 21:23 #11
Er der strømforsyning til den HDD box, eller bare USB kabel?
Hvis det er det sidste, tror jeg, som i #6, at det er elektronikken i boxen som svigter. Desværre er boxen nok svejset sammen og er svær at brække op, fordi man ikke må bumbe med HDD. Jeg ved ikke hvem der står bag Verbatim, men i min box lå en Samsung HDD.
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:25 #12
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:25 #13
Dette er min harddisk på linket
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:27 #14
Det er en Seagate
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:32 #15
Nu har jeg pillet den ud og ingen forskel
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 21:39 #16
Det var surt. Så må det være printpladen desværre. Men det var forsøget værd. Du er vel sikker på, at der er strøm nok på USB? Er det det samme, hvis du sætter strømkablet til?
Avatar billede milter Ekspert
20. oktober 2013 - 21:43 #17
Ud over "bippene" kan der høres en skurrende lyd, som lyder til at falde sammen med omdrejningstallet. Det lyder for mig som en mekanisk fejl, måske læsehovedet, som er i kontakt med skiven.

Og jeg hører også de klik, der tidligere er blevet omtalt.

Min bedømmelse er, at harddisken er gået i stykker på en måde, så det ikke kan betale sig at forsøge at reparere den.
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:46 #18
Synes det svært at hører klik i virkeligheden men på videoen er det nemt og hører.
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:48 #19
Det bare så irriterende når sådan noget pis sker.
Havde film, musik, lidt billeder og andet liggende..
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:49 #20
Der er en strøm forsyning til den.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 21:50 #21
#17 nu har jeg hørt lydfilen igen, med højere lydstyrke. Og ja du har ret, der er faktisk en rytmisk kliklyd.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 21:57 #22
Ja der er mange som fortryder, at de ikke lavede en backup. Nu har du så lært det, på en trist måde.
Der er næppe menget håb, men kan du teste den strømforsyning på noget andet?
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 21:59 #23
Har en anden seagate harddisk
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 22:01 #24
Hvis jeg skulle lave backup på alt det så kunne jeg jo have 4 harddiske liggende istedet, det synes jeg er spild og irriterende at have liggende da jeg ikke ser pointen i og have det hele liggende flere steder istedet for et.
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 22:07 #25
Du skriver:"Det bare så irriterende når sådan noget pis sker.
Havde film, musik, lidt billeder og andet liggende.."

Ser du slet ikke pointen:)
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 22:11 #26
No no :)
Det skal bare virke ? har ikke betalt for det går i stykker, når jeg slet ikke har gjort noget.
Avatar billede Thuelund Novice
20. oktober 2013 - 22:12 #27
Slet ikke inden for et par uger :)
Avatar billede Slettet bruger
20. oktober 2013 - 22:22 #28
Du kommer da nemt galt afsted med den tiltro til produkterne.
Du kan købe en HDD idag, og opleve, at i morgen er den død.
Det er sket for mange, også for mig. Det behøver man ikke selv at være skyld i. Heller ikke selv om du ikke har betalt for at HDD skal gå i stykker :)