Avatar billede skaanning Seniormester
22. oktober 2013 - 09:28 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

betinget søgning med vba

Hej jeg sidder og pusler med, et lille problem, jeg har et regneark hvor folk i vores personaleforening kan tilmelde sig arrangementer i forskellige mdr. det gør jeg op mdr.vis f.eks. september  og de bliver markeret med farven rød så er det at jeg gerne vil søge efter dem der  er september men ikke har farven rød det jeg har prøvet er at lave en funktion der bestemmer cellens farve og der efter bruge den i en søge streng der hedder.
If LCase(c.Value) = LCase(Mdr) And LCase(Mdr).interiorColorIndex = 255 Then
men det virker ikke, er der nogen der vil hjælpe mig med dette problem?
Avatar billede Tryphon Nybegynder
23. oktober 2013 - 16:10 #1
Prøv med

If LCase(c.Value) = LCase(Mdr) And LCase(Mdr).interior.Color = 255 Then
Avatar billede skaanning Seniormester
24. oktober 2013 - 09:20 #2
Hej Tryphon
nej det havde jeg også prøvet og det virker heller ikke men jeg har selv fundet løsningen den lå lige for den er,
If LCase(c.Value) = LCase(Mdr) And  c.interior.Color = 255 Then

men tak fordi du svarede :))
Avatar billede skaanning Seniormester
24. oktober 2013 - 09:21 #3
Lukker den da jeg selv har løst det.