Avatar billede uhreskov Nybegynder
23. oktober 2013 - 23:14 Der er 5 kommentarer

Redigering af wininet.dll ?

Hejsa...

Et hurtigt spørgsmål:

Jeg skal have installeret et program, der vil overskrive min wininet.dll fil, men jeg får en fejl ved installation

Mit spørgsmål er, kan man få rettigheder til, enten at omdøbe den "Gamle" fil eller overskrive den med den nye ?

Det står noget med når jeg vil fjerne/omdøbe filen:
Tjek foto http://www.uhreskov.dk/dll.jpg

Filen det drejer sig om ligger her: C:\WINDOWS\system32\WININET.dll
Jeg bruger Win7 Ultimate

På forhånd TAK !
Uhreskov.
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
23. oktober 2013 - 23:31 #1
Hvilken Windows version?

Problemet er at filen er låst da den er i brug (den er loaded i hukommelsen).

WinInet.dll er en del af Windows, så at overskrive den med en ikke-Microsoft version skal overvejes nøje. Hvilket program prøver du at installere? (du har vel en opdateret virus scanner på din maskine, ikk?)
Avatar billede uhreskov Nybegynder
24. oktober 2013 - 09:40 #2
Hejsa Hardball21

Jeg kører med Windows 7 Ultimate, og programmet jeg skal have installeret er clean nok, der er ikke noget skummelt ved det...

Ang. virusscanner er der også styr på

Jeg er klar over at wininet filen er "låst" men er det muligt at "låse" den op ?
Forstået på den måde at jeg kan overskrive den gamle med min nye fil ?

Mvh.
Uhreskov
Avatar billede Hardball21 Nybegynder
24. oktober 2013 - 11:25 #3
Når først windows er loaded er filen låst og jeg kender ikke til en metode hvormed man kan få windows til at slippe taget.

Udskiftningen af filen skal ske under boot - og det er normalt noget installationsprogrammet lægger i kø -- også derfor Windows Update samt nogen programmer kræver genstart når de er færdige.

Dit bedste bud er at få programmets installation til at køre til enden. Evt kør installationen som administrator.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
31. oktober 2013 - 17:03 #4
Hey Hardball21

Tak for dine svar.....

Jeg kan desværre ikke få det til at virke, så jeg prøver om jeg kan finde en anden løsning....

Du skal have lidt point, fordi du forsøgte at hjælpe mig ;)
Be´om et svar ;)

Mvh.
Uhreskov.
Avatar billede uhreskov Nybegynder
16. januar 2014 - 16:33 #5
Hey Hardball21

Be´ om et svar far dig....

Havde lige "Glemt" tråden :P

Mvh.
Uhreskov.