Avatar billede rtkjeldsen Novice
24. oktober 2013 - 13:16 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Computer kører men sort skærm

Hej alle sammen.

Jeg har nu kæmpet i et stykke tid med min computer, den kører men viser intet på skærmen og bipper heller ikke.

Jeg har prøvet at tage det lille sølv batteri ud af den i 5-10 min og starte op igen, det hjalp ikke noget.

Den tænder og kører (det lyder som det skal tror jeg) men der sker ingenting på skærmen?
Hva kan være galt?

Har googlet og googlet, men kan ikke rigtig få det til at virke det der står.

Håber i kan hjælpe.
Avatar billede Blandy Praktikant
24. oktober 2013 - 13:22 #1
Du får ingen post eller bios frem i starten overhovedet?

Er det et ekstern eller onboard grafikkort der bliver brugt?

har du mulighed for at skifte skærm og signalkabel til skærmen, for teste?
Avatar billede rtkjeldsen Novice
24. oktober 2013 - 13:29 #2
Nej der kommer ingenting på skærmen.

Det er et ekstern grafikkort der sidder på. Skærm og signalkabel virker fint, har lige forsøgt på en anden computer.
Avatar billede Blandy Praktikant
24. oktober 2013 - 13:34 #3
Så ville jeg prøve at tage det eksterne grafikkort ud, og sætte signalet på et evt onboard grafikkort. Går jeg ud fra der er på bundkortet?
Avatar billede rtkjeldsen Novice
24. oktober 2013 - 13:42 #4
Nej der er ingen grafikkort i bundkortet nemlig, har også prøvet med et andet grafikkort.
Avatar billede Blandy Praktikant
24. oktober 2013 - 13:47 #5
hvad er det for en maskine? bundkort?
Avatar billede rtkjeldsen Novice
24. oktober 2013 - 13:54 #6
det er en fujitsu siemens, bundkortet er det samme mærke tror jeg, ellers intel, står der.

Men der kommer heller ikke lys i tastaturet kan jeg se, kan det have noget med hinanden at gøre, at det er en fælles ting der er i stykker el. lign?
Avatar billede Blandy Praktikant
24. oktober 2013 - 13:57 #7
skal bruge noget nærmere end simens, men model navn mm.

Men siden der ikke kommer lys i i tastatur kan det tyde på et defekt bundkort. spændingen kommer derfra, hvis det er kablet via usb eller ps2.
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2013 - 16:09 #8
Kan man udelukke strømforsyningen?
Avatar billede Emillio007 Nybegynder
24. oktober 2013 - 17:42 #9
Der blev sagt at computeren tændte. ;-)
Avatar billede Emillio007 Nybegynder
24. oktober 2013 - 17:44 #10
Damn it... var mening det var et svar til #8. Kan man slette et svar?
Avatar billede 220661 Ekspert
24. oktober 2013 - 17:52 #11
Nej det kan du ikke.
Der er tre spændinger i en strømforsyning hhv 3,3  5 og 12 volt.
Virker den ene ikke, har du måske et problem. Man kan med et multimeter se om alle spændinger er der.
Virker 3,3 volt kredsen ikke virker ikke dine pci porte:
http://www.tomshardware.com/reviews/power-supply-specifications-atx-reference,3061-2.html
Avatar billede rtkjeldsen Novice
28. oktober 2013 - 22:44 #12
Hej, undskyld svartid.

Har nu været ude og købe en ny (brugt) pc.
Den har en Intel pentium 4 cpu 3,4 ghz
4 GB DDR2 ram
og køre 64 bit windows 7 home edition.
Grafikkortet er et ældre et på 512 mb. ram. (dette har fungeret fint til spil osv.)

Problemet er bare at den er rigtig sløv når jeg spiller på steam og sådan, vi snakker lag i stor grad.

Jeg tænker om det kan være harddisken, for ram og ghz må der være nok af? Og siden grafikkortet fungerede fin i min gamle pc til counter-strike osv. så kan det vel ikke være det.
Avatar billede 220661 Ekspert
29. oktober 2013 - 17:30 #13
Det vil sige at det opridelige spørgsmål ikke er gyldigt længere?

Med hensyn til den "nye" pc. Performer den godt nok, når spillet ikke foregår som multiplayer over nettet?
Har du tjekket om der er nyesre drivere til netkortet.
Har du tjekket hvor god nettet er på computeren med tdc speedtest?