Avatar billede themask888 Juniormester
25. oktober 2013 - 13:28 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

HDMI splitter

Hey

En ven har 2 tv'er - 1 i stuen og 1 i køkkenet. Han har en sattelit tv afspiller og Appletv i stuen som han vil koble til begge tv'er og begge via HDMI. Så vi købte 2 HDMI splittere - 1 til hver maskine.

Appletv er tilsluttet til splitter 1, som så er forbundet til stue-tv via 1,5m HDMI kabel og til køkken-tv via 10m HDMI-kabel.

Sattelit-tv er tisluttet til splitter 2, som så er forbundet på samme måde - 1,5m HDMI til stue-tv og 10m HDMI kabel til køkken tv.

Hvis tv i stuen er slukket fungerer alt som det skal i køkkenet.

Hvis stue-tv er tændt og enten sattelit-tv eller Apple-tv er på, fungerer apple-tv ikke på køkken-tv (billedet flimrer konstant - slukker og tænder). Sattelit tv fungerer uden problemer.

Alt fungerer som det skal på stue-tv uanset om køkkentv er på eller ej.

Ved ikke om jeg fik forklaret det nok, så spørg endelig videre.

Nogen der har en forklaring på hvorfor det lige præcis er Apple-tv der ikke fungerer på køkkent-tv hvis der er nogle af apparaterne der er tændte i stuen? Splitterne kører jo uafhængigt af hinanden, så hvorfor der er interferens kan vi ikke gennemskue.
Avatar billede sonalias Seniormester
25. oktober 2013 - 13:42 #1
" og til køkken-tv via 10m HDMI-kabel." 10m kabel vs 1,5m kabel.... Signalet er for svagt. En "Splitter" opdeler jo signal styrken og deler det ud på 2... så hver kun har ½ signal styrke og der er 10m åbenbart for meget for den svage forstærker der sidder i apple-TV boksen. Ved ikke om man kan få en HDMI forstærker som i så kan klistre på efter splitteren men før 10m kablet.
Avatar billede sonalias Seniormester
25. oktober 2013 - 13:43 #2
Medmindre det er en "Aktiv" HDMI splitter, altså med strøm til? Så vil jeg tro forstærkeren i den er for svag
Avatar billede themask888 Juniormester
27. oktober 2013 - 11:28 #3
#1: ifølge producenten skulle input signalet blive splittet i 2 output signaler af samme styrke. Desuden skal den kunne klare kabler op til 15m.
Har læst flere reviews med folk der har brugt 15m kabler uden problemer.

#2: det er en aktiv splitter tilsluttet med strøm adapter...

Det underlige er at det kun er Appletv der er problemer med. Satellitmaskinen fungerer uden problemer...
Avatar billede themask888 Juniormester
21. november 2013 - 14:35 #4
Da vi ikke er kommet nogen vegne lukkes hermed spørgsmålet...