Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
26. oktober 2013 - 01:25 Der er 9 kommentarer

Mangler driver til Samsung HD204UI

Hej Eksperter

Jeg sidder her og har seriøst brug for hjælp til denne eksterne harddisk....

Jeg kører Win7 Home Premium 64 bit
Jeg har fået en Samsung HD204UI/Z4 harddisk som jeg jo gerne vil formatere og gøre klar til at bruge sammen med mit nye tv så jeg kan afspille film og musik samt vise billeder den vej igennem, da de ikke havde det tv jeg ville have med Wifi i.

Jeg forbinder naturligvis den eksterne hdd til strømstik, herefter kobles usb stik til port (usb 3.0) på min bærbare ASUS maskine.
Enheden kan findes, men jeg står med det problem at "USB-enhed blev ikke genkendt". I min device manager står naturligvis også bare "unknown device".
Det første vindue der vises ved tilslutning fortæller at enhedens driver ikke kan installeres.

Jeg synes at jeg har ledt hvor jeg kan for at finde den driver til enheden så jeg kan installere den manuelt, men det er som om at den driver bare er sunket i jorden og jeg er derfor gået pænt meget kold og det er lidt irriterende at skulle smide en 2TB hdd ud, bare fordi der ikke kan findes en driver til enheden.

hdd har tidligere været brugt i forbindelse med NAS, men det burde vel ikke gøre at den ikke virker nu, eftersom at den altid har været forbundet via USB.

Bedste foreslag og den løsning der virker, vinder 200 points.

Håber i kan hjælpe mig??? Spørg endelig hvis i har brug for at vide noget om min pc eller om harddisken.
Avatar billede Antlars Novice
26. oktober 2013 - 07:17 #1
Jeg har været ude for noget lignende (kører Windows 7 prof. 64 bit). Uanset hvad jeg gjorde, så fandt den udmærket enheden,-men den kunne ikke bruge den.
Så slukkede jeg computeren. Tilkoblede enheden tændt, og genstartede så computeren. Så var problemet løst.
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2013 - 10:11 #2
prøv om drive booster kan finde den - den er helt gratis at bruge
benyt lejligheden til at opdatere alle drivere ok

http://www.iobit.com/driver-booster.php

m.v.h
Avatar billede Slettet bruger
26. oktober 2013 - 14:59 #3
kan du boote fra den ?? i bios ?
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
28. oktober 2013 - 09:14 #4
Det virkede faktisk, den har nu installeret driveren til enheden og jeg kan fuldt ud tilgå harddisken nu.

Giv et svar, så får du dine points OG stort tak for hjælpen :)
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
28. oktober 2013 - 09:15 #5
Giv svar, så får du point :)
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2013 - 09:33 #6
hvis det er mig du mener ok
Avatar billede Fennek The Fox Praktikant
28. oktober 2013 - 09:37 #7
Nej, det er Antlars's forslag der virkede, så må hellere lade ham få disse point. Ved at sætte den til inden jeg tændte maskinen, således installerede den driveren perfekt og er nu 110% køreklar...
Avatar billede Antlars Novice
28. oktober 2013 - 09:58 #8
Takker for dine point. -Og er kun glad for at kunne hjælpe på en ganske simpel måde.
Hej
Avatar billede Antlars Novice
01. november 2013 - 20:41 #9
Det var nok lidt for hurtigt at jeg fik sagt tak for point.