Avatar billede steaken Nybegynder
26. oktober 2013 - 18:37 Der er 3 kommentarer

Ny SSD hardisk virker langsom

Hej
jeg har lige installeret en ny SSD harddisk i min iMac og syntes ikke jeg kan mærke den store forskel forhold for den jeg havde i den før. vil bare høre om det er normalt med mac at den ikke udnytter SSD fuldt ud.

har kørt en speed test som i kan se et billede af her:

http://i43.tinypic.com/2en6smc.png

(den giver 20-30mb/s mere end den gamle.

System oplysninger:
iMac late 2009
Os X 10.9
Processsor: 2.66 GHz intel core i5
ram: 8GB
harddisk: intel SSD 330 - 300gb. (har tjekket at dete r det nyeste fimeware som er der på)
(INTEL SSDSA2BW300G3 Media)

ved ikke om der er mere info som skal bruges.

ting jeg har prøvet:
frisk installering af styresystem
tjekket computeren er fuldt opdateret.
reset pram.

nogen som et forslag?
Avatar billede buttwipe Juniormester
26. oktober 2013 - 19:41 #1
Det ser meget rimeligt ud, når iMac'en har en SATA II controller.
Avatar billede buttwipe Juniormester
26. oktober 2013 - 19:51 #2
Det må være en Intel SSD 320 ikke en 330.
I så fald er det også en SATA II disk og hastigheden passer meget med det Intel selv opgiver:
http://ark.intel.com/products/56567
Avatar billede cassio299 Nybegynder
05. november 2013 - 05:23 #3
Med den hastighed som du viser os, så må den harddisk du havde få også havde været en SSD.

Hvis du du synes den er langsom i opstarten af din maskine så tjek de programmer som er sat til at starte op, nogle af dem skal måske på nettet og det kan godt tage lidt tid.