Avatar billede Faromme Praktikant
26. oktober 2013 - 21:37 Der er 4 kommentarer

Installere en Generic AMD driver på min bærbar

Hej alle

Jeg har mange gange prøvet at installere en driver fra amd's side uden det store held på min HP Envy 14 der har et AMD Radeon 6630m. Kører med Win 7 Home Premium som lå på computeren da jeg købte den.

Den siger at driveren ikke er kompatibel. Jeg har så læst mig til at man skal fjerne alle spor af den gamle driver, dette har jeg gjort med et værktøj fra amd, og derefter gå ind og pege på den driver man gerne vil installere når man højre klikker på skærmkortet i enhedshåndtering.

Problemet er at hver gang jeg fjerner driveren og sletter den så installere windows 7 selv sin egen driver og så får jeg svaret at der allerede er installeret den nyeste driver.

Jeg vil gerne slå det fra der gør at windows selv finder en driver at installere. Det har jeg endvidere læst mig frem til at kunne gøre i Group Policy inde under:
Computer Configuration, Administrative Templates, System, Device Installation, Device Installation Restrictions.
Dernæst sætte Prevent installation of devices not described by other policy settings til JA.

Problemet her er så at DEVICE INSTALLATIONS eksistere slet ikke hos mig :/

Nu ville jeg så gerne vide om jeg kunne finde samme option i Reg databasen? I så fald hvor?
Avatar billede poko1 Ekspert
26. oktober 2013 - 23:31 #1
Avatar billede Slettet bruger
27. oktober 2013 - 00:03 #2
Avatar billede Faromme Praktikant
27. oktober 2013 - 21:12 #3
@Poko1

Den skriver graffikadapterens version ikke understøttes.

@HugaJohan

Jeg har allerede en driver installeret, jeg vil bare gerne have den nyeste fra amd's side, og ikke en driver der er 2 år gammel.

Derfor prøver jeg at omgå deres form for sikkerhed ved at tvinge windows til at æde den driver jeg vil have den skal bruge, og det kan kun gøres ved at jeg får slået windows mulighed, for at bruge den driver den mener er den bedste, fra og så selv pege på den jeg vil installere.
Avatar billede Slettet bruger
28. oktober 2013 - 21:02 #4
Så ved jeg ikke rigtig. Måske virker driverMax. Ved ikke.