Avatar billede c-holst Novice
30. oktober 2013 - 19:58 Der er 6 kommentarer

Lyd fra tv via scart til homecinema

Hej Alle

Jeg har et irriterende problem. Jeg har et jvc home cinema system, som kun har en scart indgang.

problemet er, at når jeg ser andet end tv kan jeg ikke få lyden ud gennem anlæget.

fx hvis jeg bruger min Wii. Så er det stadig tv lyden som kommer ud. og ikke det som vises på skærmen.

håber i forstår hvad jeg mener.

Jeg ofrer gerne lidt på en løsning,dog behøver i ikke forslå at jeg køber et nyt anlæg.

Jeg har scartkabler nok, hvis der er muligheder i at ombygge et.
30. oktober 2013 - 20:20 #1
... og hvis du taget SCART stikket ud - så er det den rigtige lyd ?
Avatar billede c-holst Novice
31. oktober 2013 - 23:52 #2
Scartskket er den eneste indgang til anlægget.

Selvom jeg er på av kanalen eller hdmi kanalen kommer lyden fra tv kanalerne med videre gennem scartkablet og ikke den lyd der hører til fx wii
02. november 2013 - 11:17 #3
Tihi - dvs TV (Altså TVAvisen ell. lign.) lyden er der hele tiden i SCART UDGANGEN, selvom du vælger Extern kilde så som Wii ???
Avatar billede c-holst Novice
02. november 2013 - 13:59 #4
Lige præcis
02. november 2013 - 21:04 #5
... spøjs 'fejl' ... Hmmm...
Avatar billede c-holst Novice
01. april 2015 - 21:31 #6
Fandt en løsning med en simpel scart switch. Lidt ekstra kabler men det fungerer fint, og selv børnene har forstået konceptet.
Kønt er det dog ikke, men heldigvis er det inde i et skab.
hvis du vil have pointene for ulejligheden må du lige smide et svar ind