Avatar billede T-M Nybegynder
04. november 2013 - 11:02 Der er 4 kommentarer

Start af virksomhed

hej jeg har gået med en lille (DRØM) om at starte mit eget firma

Jeg vil gerne lave reperationer af computere til at starte med men hvordan kommer jeg igang med det jeg er okay til computere men hvordan bliver man lige bedre til det senere vil jeg gerne kunne lave dem fra bunden jeg har ikke det store budget men jeg har nok til hjemmesiden :D håber der er nogen der vil hjælpe mig med det
Avatar billede jepper1992 Mester
04. november 2013 - 11:18 #1
hey

ved ikke hvilken uddannelse du har men hvis du tager en it faglig uddannelse hvil du lære mere omkring komponenterne og sammensætning af den, ellers så læs artikler om det og rod med det, det er den bedste måde at lære det på

/escape4ever
Avatar billede magic-mouse Novice
04. november 2013 - 11:23 #2
Hej!

1. Skal du arbejde med computere skal du have kunder. Dine kunder finder du forskellige steder. Kender en som har aftale med sin bostads forening om at han hjælper med problemer i forhold til folk som ikke kan indstille TVet til foreningens kabel tv.
* Reklame.
* Aftale m. firma som sender kunder til dig.
* Henvisning fra andre kunder.
* Ven af en ven af en ven.

2. Du skal være forsikret. Det kan være en computer til 50.000 kr du sidder med. Ødelægger du noget er ansvaret dit! Forsvinder data kan du også holdes til ansvar.

3. Skab et koncept. Hvis du laver computere vil du måske selv stå for at bygge dem også. Eller have et mærke af reservedele som du har på lager?

4. I sverige er det meget populært med second hand computer dele. Dvs. du køber computere fra firma som skal bytte deres computer udstyr ud. Og sælger det til kunder. Hvis du har 2 computere som ikke fungere kan man let sætte dem sammen til 1 som gør.

5. Hold regnskab med alt du laver, skriv faktura til alle kunder. Du SKAL betale SKAT af alt arbejde du laver. Mange forvæksler dette med 50.000 grænsen. Men det er moms. Fordelen med moms er du får et afdrag. Dvs. tjener du mindre end 50.000 kr skal du ikke moms registere dig, (men det er svært at få firma aftaler, og du kan ikke trække indkøb fra.) Men i slutningen af året skal du indgive din indkomst til skattevæsenet, og det er lættere hvis du har et dokumenteret regnskab.
Avatar billede fssitou Nybegynder
04. november 2013 - 20:13 #3
Drop det der samling af computer. Brug de næste par år til, at lære at programmere så er det meget bedre, og du kan lave flere penge.

Hvor gammel er du ?
Avatar billede magic-mouse Novice
05. november 2013 - 09:00 #4
Lyt aldrig til andre der siger at du ikke skal gøre det du drømmer om, istedet for at gøre noget som du tjener penge på. Der er penge i at samle computere - Spørgsmålet er hvordan du udvikler din forretning.