Avatar billede MadsDue Nybegynder
04. november 2013 - 15:24 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Billedet på tv kommer ikke altid,..

Hej

Mit tv er begyndt at opføres sig mærkeligt,.

Når jeg skal tænde det, skal jeg bruge 8-12 forsøg (tænd/sluk). Før billedet kommer, lyder er der hvergang..

Er der en del jeg kan udskrifte, for at komme dette problem til livs??

Tv:  prosonic 32 LCD z1 impeto
Avatar billede charles17 Nybegynder
04. november 2013 - 15:54 #1
Det lyder som om at kontakten der skal forsyne LCD skærmen med strøm  er ved at være defekt.
Hvis du kan åbne skærmen og finde forsyningen og følge den ned til kontakten, kan du måske skifte den.

Jeg har desværre ikke kunne finde et komponentsnummer på kontakten, men hvis du har type/serienummer kan der måske findes info på den via google

mvh C
Avatar billede Jensen DK Novice
05. november 2013 - 06:34 #2
Du har vel prøvet friske batterier i fjernbetjeningen?
Avatar billede MadsDue Nybegynder
05. november 2013 - 09:43 #3
Hej Charles

Jeg har åbnet tv'et nu. Men må indrømme at jeg ikke kan se kontakten.

C:\Users\Mads\Documents\image.jpeg

Her kan ses hvor strømmen bliver indført. Har du mulighed for at udpege kontakten?
Avatar billede MadsDue Nybegynder
05. november 2013 - 09:45 #4
Avatar billede charles17 Nybegynder
05. november 2013 - 11:12 #5
jeg kan desværre ikke se billedet
evt prøv at send til
zoega17 (a) live.dk
sæt @ istedet for (a) ingen mellemrum
/C
Avatar billede MadsDue Nybegynder
05. november 2013 - 12:08 #6
Tak.. Har sendt en mail
Avatar billede charles17 Nybegynder
06. november 2013 - 07:25 #7
Svar :-)