Avatar billede techboy992 Praktikant
06. november 2013 - 10:12 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Echo problem vil ikke skrive rigtigt

Script:
$urlbuild="$url?clientAccnum=$account&clientSubacc=$supaccount&formName=$formname&formPrice=$price&currencyCode=$currency";

Viser ikke denn variable &currencyCode korrekt:

<qoute>&formPrice=200¤cyCode=840<qoute>
Avatar billede techboy992 Praktikant
06. november 2013 - 10:13 #1
Det her hvad den viser:
&formPrice=200¤cyCode=840
Avatar billede repox Seniormester
06. november 2013 - 18:10 #2
Det er fordi din browser opfatter
&curren
som en HTML entity.

Flyt currencyCode hen forrest:

$urlbuild="$url?currencyCode=$currency&clientAccnum=$account&clientSubacc=$supaccount&formName=$formname&formPrice=$price";
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. november 2013 - 09:35 #3
Det er da lidt af et hack, repox... :)

Det rigtige svar er selvfølgelig at man ikke bare kan printe en streng ud, uden at tage hensyn til at den indeholder, eller kan indeholde, HTML-ting. Og ja, & er en HTML-ting.

Så man skal faktisk

  $urlbuild="$url?clientAccnum=$account&clientSubacc=$supaccount&formName=$formname&formPrice=$price&currencyCode=$currency";
  print htmlspecialchars($urlbuild);

hvis man vil have teksten skrevet ud læseligt, i HTML.
Avatar billede repox Seniormester
07. november 2013 - 09:59 #4
#3

Nå, ja - men forklaringen var der da ;)
Men enig - din løsning er mere korrekt.
Avatar billede techboy992 Praktikant
07. november 2013 - 12:29 #5
Hej erikjacobsen Tusinde tak for dit svar, det var lige det der manglede, for at faa det til at virke :)

Vil du have point ??

Venlig Hilsen
Brian
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
07. november 2013 - 12:37 #6
Nej tak. Jeg samler slet ikke på point.
Avatar billede techboy992 Praktikant
30. november 2013 - 00:40 #7
Det er da lidt af et hack, repox... :)

Det rigtige svar er selvfølgelig at man ikke bare kan printe en streng ud, uden at tage hensyn til at den indeholder, eller kan indeholde, HTML-ting. Og ja, & er en HTML-ting.

Så man skal faktisk

  $urlbuild="$url?clientAccnum=$account&clientSubacc=$supaccount&formName=$formname&formPrice=$price&currencyCode=$currency";
  print htmlspecialchars($urlbuild);

hvis man vil have teksten skrevet ud læseligt, i HTML.

Tak Erik