Avatar billede dock Praktikant
09. november 2013 - 17:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Garmin til USB

Jeg har en Garmin 2495LMT inkl den "3D-trafikmodtager med strømkabel til bil" som er med i kassen. Nu har jeg fået ny bil hvor jeg gerne vil forbinde dette kabel til USB eller direkte til bilen strømsystem. Den lokale VW forhandler skal have 1500,- for at hjælpe mig, så jeg tænkte om der var en billigere måde?

Kan jeg klippe kablet over og sætte et USB stik på?
Kan jeg klippe kablet over og sætte det direkte på bilens strøm system?
Findes der en AC car til USB adapter?

Gode råd er velkomne.
Avatar billede dock Praktikant
09. november 2013 - 17:23 #1
Det skal siges at den USB jeg vil forbinde den til er en USB der sidder i bilen.
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
09. november 2013 - 17:37 #2
Hvis jeg har forstået dig korrekt har du et USB(A) til USB(A) kabel Jeg har Tom-Tom og her laver man et Cigaretstik til USB(A) det er for øvrigt overflødigt for mig da jeg har købt traffic så det må du få men du skal jo betale forsendelse så måske kan du sikkert lige så billigt købe en adapter i en bilbutik (FX FDM)ellers giv lyd.
Avatar billede kurt54 Ekspert
09. november 2013 - 17:43 #3
ad1 gør det ikke Bilen giver 12 volt og USB er 5 volt.
ad2 Ja
ad3 Ac er vekselstrøm det har du normalt ikke tilgængeligt i en bil men du kan sagtens få en adapter med USB udgang.
http://www.thansen.dk/product.asp?c=9826039072&n=1199147588&pn=-834350663
Avatar billede jeb_ats Nybegynder
09. november 2013 - 18:00 #4
Jeg overså det med AC men kan slet ikke se hvorfor.
med mindre at Garmin bruger over 5 Ampere. USB er jo altid DC så det er at skyde gråspurve med kanon at benytte en DC-DC konverter. En dropmodstand er indbygget i cigaretstikket og er som regel nok. Er man krakiler kan man da montere en  7805 i stikket. Slutter kommentarer her.
Avatar billede dock Praktikant
09. november 2013 - 21:31 #5
Hej og tak for svar.

Jeb_ats, jeg har ikke et USB til USB men et kabel som indeholder en antenne til trafik som har et han-stik til cigaretstik. I bilen er der ikke et cigaret stik der hvor jeg vil have navigatøren men et indbygget USB. Jeg tror ikke jeg kan bruge det stik du tilbyder mig men ellers tak.

Kurt54, ved du hvordan man kan sætte det direkte på bilens strømsystem? Findes der en Quick guide på nettet et sted?
Jeg kan desværre ikke bruge den adapter du linker til da den er cigaret til USB og jeg skal bruge det modsatte USB til hun-cigaret.
Avatar billede dock Praktikant
09. december 2013 - 00:40 #6
Tak