Avatar billede thomasdk1 Novice
12. november 2013 - 15:34 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

HP G62-b41eo Laptop Vil Ikke starte

Min 2 år gamle Laptop vil ikke starte, der har løbende været problemer med den pludselig gik ud. Nu er det så helt slemt.
Der har været problemer med varme tidligere, det kunne så klares med rengøring (støvsugning udfra), jeg fandt også ud af at der var et program der kørte skjult som krævede mange resourser ca. 33% som så gjorde at maskinen blev konstant extra varm. Det er så lukket siden et stykke tid tilbage.

Når jeg nu Trykker på Start lyser start knappen og Wifi lyset i ca 0,5 sec og slukker så, der sker ikke mere hvis jeg prøver , mange gange så kan det lykkes at starte maskinen og der kommer billed på skærmenen og den spørger om der skal startes i fejlsikker tilstand eller normalt. Nogle gange laver den også et check af harddisken. efter den har kørt lidt slukker den pludselig.

Er det Bundkortet ? eller skyldes det støv langt inde i Computeren (som så skal skilles ad og renses)
Den når aldrig at blive rigtigt varm (udblæsnings luft)
Der er ikke nogen Fejl Lyde
Har prøvet trick med at tage strøm og batteri af, uden det hjalp.

Taknemmelig for hjælp / tips

Thomas
Avatar billede thomasdk1 Novice
12. november 2013 - 16:14 #1
Nu lykkes det at få den started , Advanced System Care forslog at køre en scan af computeren, så det gør den så nu, temperatur er ok max 62 gr C luft fra blæser er kun lidt opvarmet

T
Avatar billede thomasdk1 Novice
12. november 2013 - 21:15 #2
Har været tænt et par timer (uden belastning)

må se om det holder

Har bygget mange Pcer, men har aldrig skildt en Laptop ad,

meget mere kompakt og noget småtteri som er vanskeligt at samle når man har store fingre

er det vanskeligt at skille ad og rense fx ?

T
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2013 - 18:43 #3
Det kan være det ja. Min søn har selv en HP (DV6) som kørte varm på et tidspunkt. Jeg ledte efter en video eller billedserie der viser hvordan, men opgav det da det blev for avanceret for mig. Det viser sig på denne model, at den skal splittes ad til atomer for at komme ind til blæseren.
Det endte med jeg gjorde dette i stedet:

Rense blæser i bærbar: Man skal bruge trykluft på dåse.
En støvsuger.
Noget til at fiksere blæser vingen med (jeg brugte en kontor clips)

Udtag alt strømmen fra den.
Udret clipsen så den kan blokere vingen og helst selv sidde fast.
Sæt mundstykket fra støvsuger i bunden hvod blæser suger ind.
Pust så ind der hvor blæser normalt puster ud.
Du kan hvis du er omhyggelig på den måde få skidtet ud uden at skille den ad.

Prøver lige at se om din pc skulle være en af de svære
Avatar billede 220661 Ekspert
13. november 2013 - 18:47 #4
Nå det ser desværre ud til at UTube ikke lige virker nu, men jeg fandt da nogle links, som du evt kan se på hvis det kommer til at virke igen:
https://www.google.dk/#q=G62-b41eo+clean+fan&tbm=vid
Avatar billede thomasdk1 Novice
31. januar 2014 - 11:23 #5
Tak
Avatar billede 220661 Ekspert
31. januar 2014 - 16:25 #6
???