Avatar billede Yamuv Nybegynder
14. november 2013 - 11:37 Der er 7 kommentarer

PC Starter ikke op

Jeg har lige fået mit nye hardware setup hjem, og fik det samlet igår. Men jeg er stødt på det problem at da jeg fik koblet alt op, og sat til, og prøver at tænde for maskinen... lyser bundkortets LED-lamper kun, og PC'n starter overhovedet ikke op.

Specs:

Intel Core i7-4770K
ASUS Maximus VI Formula
XFX Radeon R9 290
16 GB (4x4 GB) Corsair Vengeance 1600 MHz DDR3 RAM
2x 500GB HDD
1x 120GB SSD
OCZ ZS-650W PSU

Tror I det kan være PSU'en som har et problem, eller kan det virkelig være det ny bundkort?

De nye dele i systemet er hhv. CPU, GPU, MOBO og SSD'n.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. november 2013 - 11:43 #1
Stikket som går fra "startknappen" og til bundkortet, er det monteret?

Lyder i hvertfald ikke til at der kommer et signal fra knappen af og videre.
Avatar billede Yamuv Nybegynder
14. november 2013 - 11:44 #2
Jo, der er forbundet. Ved tryk på knappen får jeg et kort bip fra bundkortet, og ellers sker der ikke mere. Hvis jeg igen vil trykke på startknappen, kommer der ingen lyd før jeg kobler den fra strøm, og sætter strømmen i igen.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. november 2013 - 11:47 #3
Kunne måske være ramfejl. Prøv at tage dine ram blokke af og sætte dem sikkert fast igen. evt byt rundt på dem. Eller prøv med kun 2.
Avatar billede Blandy Praktikant
14. november 2013 - 11:53 #4
virker det ikke, prøve at tage dit grafikkort af og monter det omhyggeligt igen. Prøvede selv med et grafikkort, hvor maskinen ikke ville boote når jeg trykkede på knappen. Da købte jeg dog et nyt kort for at det virkede.

Men kan sagtens bare være en mindre monteringsfejl.

Prøv også at tage dit cmos batteri af, og hold tændknappen inde i 30 sekunder. og monter batteriet igen. Kan være dit bundkort eller cpu har været i en stikprøve-test. Det var mit bundkort udsat for da jeg byggede min sidste maskine. Det hjalp!
Avatar billede Yamuv Nybegynder
14. november 2013 - 11:54 #5
Vil jeg lige prøve når jeg kommer hjem. Ved du hvor CMOS batteriet sidder på det bundkort? Der er en Thermal Armor monteret på bundkortet, skal jeg til at have det af for at tilgå det ?
Avatar billede sonalias Seniormester
14. november 2013 - 13:33 #6
Har du husket seperat strømstik til CPU? Det lille stik der sidder ved siden af CPU modulet (ikke blæseren). Har selv tidligere både glemt, og vendt dette stik forkert :<
Avatar billede Yamuv Nybegynder
14. november 2013 - 21:39 #7
Har løst problemet. Det viste sig at den gamle strømforsyning var defekt, jeg anskaffede mig en ny og nu køre det hele som det skal :) Tak for jeres input.

@Blandy, du kan smide et svar, og få point for din interesse.