Avatar billede Kris1234 Nybegynder
15. november 2013 - 20:32 Der er 6 kommentarer

Windows defender mm

Hej It support!

Skal lige siges jeg har windows 8...

Jeg kunne godt tænke mig at aktivere windows defender, men hver gang jeg trykker på den (i søgefeltet) kommer følgene frem:
"Denne app er slået fra og overvåger ikke computeren.
Hvis du bruger en app til at kontrollere om der skadet eller uønsket software, kan du bruge løsningscenter til at kontrollere appens status".

Jeg stadig McAfee som er udløbet men bruger det tit til at skanne min pc

Jeg har endnu ikke kommet frem til hvordan efter mange forsøg
Avatar billede Flemming63 Juniormester
15. november 2013 - 21:57 #1
Så længe du har McAfee installeret, bør du ikke have windows defender aktiveret.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
15. november 2013 - 21:57 #2
Sålænge McAfee er installeret vil den være det primære værktøj til at fjerne malware, afinstaller det og anvende windows defender.

Der er sikkert andre som vil mene at du på ingen måde må bruge windows defender, men personligt mener jeg at det er lige så godt som så meget andet.
Ofte er det jo brugeren som installer malware..
Avatar billede 220661 Ekspert
15. november 2013 - 23:47 #3
Enig i #2

Hvis din McAffe er udløbet, kan du så formodentligt ikke hente virus definitioner til den, og den vil så med tiden ikke beskytte din pc godt nok.
Så derfor skal du videre med en anden beskyttelse.
Om du så vælger som gratis løsning at bruge Windows Defender, AVG free eller Avast free, vil under alle omstændigheder være langt bedre end at fortsætte med McAffe som ikke opdateres.
Personligt bruger jeg Avast free sammen med Malwarebytes pro og Comodo som ren firewall, og det fungerer fint synes jeg.
Om dette opsæt er fint i en Windows 8 kan jeg dog ikke sige. I de tester jeg har set, er valget af Antivirus program nemlig ikke ens i de forskellige systemer. Nogle programmer arbejder bedre sammen med Xp og andre måske med Win 7 eller Win 8.
Du kan måske blive klogere i dit valg ved at kigge på de tester der laves af dette firma: http://www.av-test.org/en/tests/home-user/
Avatar billede Kris1234 Nybegynder
17. november 2013 - 11:24 #4
Mange tak alle sammen!
Avatar billede 220661 Ekspert
17. november 2013 - 12:38 #5
Velbekomme.
Hvis du er færdig med denne tråd og vil lukke igen, kan du lukke med svaret i #2.
Vil du dele point mellem flere hjælpere, beder man bare om svar fra disse også, og sætter tjektegn ved alle svar.
Du kan her se hvordan man accepeterer et svar på Eksperten
http://www.youtube.com/watch?v=s26DGiuvXBo
Avatar billede Slettet bruger
17. november 2013 - 14:19 #6