Avatar billede cutehobbes Nybegynder
16. november 2013 - 11:56 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Windows 8.1 og Windows 7 kan ikke gå på WiFi samtidigt

Hej, vi har opdateret til Windows 8.1 på hhv en Lenovo og en Packard Bell. Alt virker fint :-) Men når jeg har min arbejdspc med hjem, en HP Folio med Windows 7 kan den ikke komme på når en af vores 8.1 er på det trådløse. Hvis vi slukker 8.1, så kommer Windows 7 fint på.

Kan simpelthen ikke gennemskue det :-)

Er der nogen der kan hjælpe? Har prøvet ipconfig /release og renew og flushdns - ingen forskel. Adskillige genstart virker ikke. Først når vi slukker 8.1, kan jeg komme på igen.

God weekend
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2013 - 13:15 #1
er en af dem sat med fast ip-adresse - som den anden så har brugt i forvejen?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
16. november 2013 - 13:19 #2
Har lige tjekket for en sikkerheds skyld - men nej de kører alle 3 med dynamisk IP. :-/
Avatar billede claes57 Ekspert
16. november 2013 - 13:36 #3
prøv med slimdrivers for at se, om der er en opdatering til wifi-kort.
https://www.slimwareutilities.com/slimdrivers.php
tag linket "or Download SlimDrivers Now from SlimWare Utilities"
så kommer der ikke slam med.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
16. november 2013 - 13:45 #4
Tak claes57, det prøver jeg. Vender tilbage asap.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
19. november 2013 - 18:30 #5
Ingen opdateringer til nogen af netkortene :-(
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2013 - 18:46 #6
Det kan være en opdatering til bundkortet selv. Hvis der vises en opdatering, så tag den. De laver jo ikke dem for sjov.
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
19. november 2013 - 18:55 #7
Jeg kører den lige igen, gjorde det i går - er altså sikker på der ingen opdateringer var til noget. Der stod hverken update available eller nogen download knap. Your computer is up to date :)
Avatar billede claes57 Ekspert
20. november 2013 - 11:24 #8
Kan det være opsætning af dns?
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
23. november 2013 - 15:31 #9
Jeg har ik sat noget dns op de enkelte netkort :(
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
22. december 2013 - 16:38 #10
Nyt - bliver smidt af hele tiden - efter at have været på hele dagen. Så har jeg prøvet internetdeling via min iPad og kommer på uden problemer. Hjælper det? :)
Avatar billede cutehobbes Nybegynder
28. januar 2015 - 13:47 #11
Vi har fået ny router og det hjalp - beklager den lange svartid.