Avatar billede Allenavneerbrugt Nybegynder
17. november 2013 - 16:07 Der er 3 kommentarer

Garantibevis på pc

Hej alle, jeg har haft en asus bærbar i et par år som nu er gået kaput. Jeg får valgmuligheden at starte op normalt eller at repair mit windows ( 7 ). Men ingen af delene vil starte min pc op. Den laver også sjove lyde som tyder på det muligvis også kunne være noget hardware der fejler noget. Mit store spørgsmål er så om min garanti vil dække ind over reperationen/en ny pc? Jeg har stadig garanti på den. Sidst var problemet at computeren ikke ville lade og der fik jeg at vide i butikken at garantien ikke dækkede ind over. Så tænkte at jeg denne gang ville vide lidt mere om mine rettigheder så jeg ikke bliver rippet for flere tusind kroner. Jeg undskylder alle stavefejl, skriver på min iphone da min pc ikke vil starte op ;)
Avatar billede jakobi15 Nybegynder
17. november 2013 - 16:58 #1
hvor købte du den henne?
Avatar billede Allenavneerbrugt Nybegynder
17. november 2013 - 17:08 #2
Den er købt i en butik der hedder zona i helsingør
Avatar billede SkarpC Nybegynder
17. november 2013 - 17:29 #3
Du skriver et par år gammel, dvs den er over 2 år. Du har derfor ikke længere nogen reklamations ret, det kan være at du har tilkøbt ekstra forsikring som kunne ske at dække, men jeg tvivler på det..
Eneste anden mulighed er at du tidligere har fået skiftet den del ud i computeren som skaber problemer. Hvis delen har været skiftet ud tidligere så er der igen ny reklamations periode på den ene del.