Avatar billede fimbus Nybegynder
19. november 2013 - 17:33 Der er 5 kommentarer

Hvilken computer skal jeg vælge til mit brug

Hej alle.

Jeg står og skal købe en ny computer og er blevet i tvivl om hvilken en jeg skal købe, for at den opfylder de krav som jeg stiller den. Det skal siges, at jeg skal bruge den til gymnasialt brug som elev. Ligeledes skal den bruges til at streaming af film, og måske spille Football manager. Det skal lige siges at den ikke skal kunne gøre alle de nævnte ting samtidig.
Det er disse to computere jeg er blevet enig med mig selv, at det skal være en af de to.

http://www.dustinhome.dk/product/5010748971/asus-vivobook-s300-ci3-1-8-4gb-500-touch-13-3-w8/?utm_campaign=pricerunner&utm_source=pricerunner.dk&utm_medium=pricecompare&utm_content=1006
*Hukommelse 4 GB
*Harddisk 500 GB

http://www.dustinhome.dk/product/5010749290/asus-vivobook-s400-ci5-1-8-8gb-500-24-ssd-touch-14-w8/
*Hukommelse 8 GB
*Harddisk 500 GB

Håber der er en som har mere forstand på det end mig.
Tak på forhånd.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2013 - 17:51 #1
den dyre er en del hurtigere. Som du bruger maskinen vil de mest brugte filer blive lagret på ssd - og derfor indlæst/opdateret langt hurtigere.
Avatar billede Bocajnielsen Nybegynder
19. november 2013 - 18:26 #2
Det er det ikke så meget i, på disse to modeller for du hvad du betaler for, men at streame film og kontor arbejde burde den "billige" være nok, men jeg er ikke helt sikker på hvor meget foortballmanager har brug for...

mvh.
Avatar billede Clavilla Nybegynder
19. november 2013 - 18:42 #3
Du kan uden problemer godt vælge "den billige". Jeg bruger min til gymnasiet, streaming og spil som FM, og det kan den altså køre ganske fin. Jeg har en computer med samme specifikationer som den du har kigget på, blot af et andet mærke.

Så længe du ikke går op og trækker store spil, så kan du nemt vælge den. Har blandt andet også brugt min til Counter-Strike, og det kører den også rimeligt.

Så til dit brug, vil jeg nok anbefale den billige, så du også har lidt penge at spare
Avatar billede claes57 Ekspert
19. november 2013 - 18:42 #4
Jeg gik så efter, at pc startes i hver time, så opstartstid og indhentning af aktuelle opgaver vil betyde noget i det daglige. Og så er en i5 cpu jo også at foretrække.
Avatar billede Clavilla Nybegynder
19. november 2013 - 18:48 #5
Hov, glemte at nævne, at hvis du ikke tænker så meget over pengene, er det klar at foretrække den lidt dyre i5 cpu som claes nævner, da den jo selvfølgelig er hurtigere.

Men min computer har ingen problemer med opstart eller indhentning er opgaver :-)