Avatar billede themask888 Juniormester
21. november 2013 - 14:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Fjerne superlimrester

Hej

Jeg har for nylig skulle lime to plastplader sammen (biltilbehør). Til dette anvendte jeg noget hurtigtørrende lim som fungerede som den skulle.

Problemet er bare at der flere steder er løbet lim ned langs siden på disse plader. Pladerne er helt sorte, og selvom limen er transparent har jeg nu nogle irriterende "spor" af (transparent) lim på siderne.

Nogen der har erfaring med sådan noget, og ved hvad man evt. kan bruge til at fjerne disse rester uden at skulle beskadige overfladen på fladerne? Jeg har prøvet med noget stæk opvaskemiddel som sædvanligvis fjerner snavs og pletter (CIF) uden held...
Avatar billede milter Ekspert
21. november 2013 - 16:23 #1
Resterne kan fjernes med f.eks. er barberblad eller bladet fra en hobbykniv.

Men, jeg tvivler stærk på, at du kan fjerne den overskydende lim uden at efterlade synlige spor på plastens overflade. Det afhænger af, hvor omhyggelig du er, og plastens overflade.
Avatar billede themask888 Juniormester
21. november 2013 - 16:26 #2
Tak for rådet - jeg prøver på et mindre synligt sted med hobbykniv og ser effekten inden jeg går videre på andre steder.

Giver en update (og eventuelle point) når jeg har prøvet...
Avatar billede themask888 Juniormester
02. december 2014 - 15:25 #3
Kom desværre ingen vegne - limen er ikke til at få af, så spørgsmålet lukkes hermed.