Avatar billede jimmy_riis Nybegynder
21. november 2013 - 18:56 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

hvis.fejl med cellereference

Jeg har en hvis.fejl formel, fordi jeg skal undgå #division fejl.
jeg skal have indbygget en cellereference, hvordan klares den ?
Resultatet af den formel jeg har er fint nok, men nu skal resultatet være større end værdien i min cellereference
Avatar billede claes57 Ekspert
21. november 2013 - 20:18 #1
hvis([din hvis]>b2;[din hvis];b2)
hvis cellereferencen er b2.
Avatar billede jimmy_riis Nybegynder
21. november 2013 - 23:10 #2
Tak for input, med dit forslag vil formlen se sådanne ud:
=HVIS($E11/$D11*H11>tabel!$F$25;$E11/$D11*H11;"0")

Hvis ikke resultatet bliver større end "Tabel!F25", så skal det være "0".
Det virker, indtil formlen møder celler der går i #Division fejl, pga de Nuller der opstår undervejs i visse celler.

Hvordan indbygges denne hindring så ? :)
Avatar billede prhan Juniormester
22. november 2013 - 08:14 #3
Hvad med
=HVIS.FEJL(HVIS($E11/$D11*H11>tabel!$F$25;$E11/$D11*H11;"0");"Kan ikke lade sig gøre")
Avatar billede jimmy_riis Nybegynder
22. november 2013 - 08:33 #4
Tak for jeres bidrag og tid.
Min løsning blev en "hvis" i E11 & D11, at hvis de hver især var = 0, så skulle det være 0,01.
Det virker dejligt, og når resultatcellerne alligevel er formateret uden decimaler, så har det ingen indflydelse for øjet :).