Avatar billede larsrg Nybegynder
21. november 2013 - 22:09 Der er 3 kommentarer

Ny bærbar til sønnike

Hejsa.
Min søn 11 skal have en bærbar. Den skal både anvende til tekstbehandling og spil (ala Sims og League of Legends).
Hvad skal man være opmærksom på mht. grafikkort og andet?
Den må maks. koste 6000 kr.
På forhånd tak for gode ide og forslag :-)
Avatar billede milter Ekspert
22. november 2013 - 00:54 #1
Jeg er absolut ikke ekspert i computerspil, herunder Sims og LoL, men ifølge min oplysninger fra nettet vil langt de fleste, nutidige bærbare i den prisklasse kunne klare spillene uden problemer. Kig på linket i bunden.

Mht. til tekstbehandling, så kan alle bærbare i den prisklasse klare, hvad en 11-årig har behov for.

Derudover bør du kigge på mulighederne for service, hvis lor... bryder sammen. De fleste dækker sig ind på det område ved at købe computere hos anerkendte fabrikanter og leverandører med et godt ry for service og hjælp til nødstedte. Hvis du f.eks. på en fabrikants eller leverandørs hjemmeside ikke hurtigt kan finde drivere eller udførlige vejledninger til alle deres produkter, så glem dem.

For de fleste betyder det: Hold dig væk fra computere fra Aldi, Bilka eller lignende leverandører, som også sælger undertøj, ukrudtsbekæmpelsesmidler og haveredskaber.

http://gamesystemrequirements.com/games.php?id=1844
Avatar billede larsrg Nybegynder
22. november 2013 - 07:27 #2
Super. Tak for svaret
Avatar billede egidiussen Nybegynder
22. november 2013 - 21:14 #3
I den prisklasse får du helt sikkert noget lækkert.
Hvor stor skal skærmen være og skal den primært stå hjemme eller skal den slæbes med rundt ?
Du bør købe en med intels nye processor (4 gen.) kaldet Haswell - den er lyn hurtig og bruger ikke ret meget strøm (og dermed holder batteri længere).