Avatar billede jami Nybegynder
22. november 2013 - 13:06 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

selskaber som hæver penge på éns konto

Hej

Jeg har været ude for nogle gange at der tilsyneladende er firmaer/selskaber som kan hæve penge på min konto, for noget som jeg en gang i fortiden har, enten meldt mig ind i - eller en form for abonnement...

jeg kan ikke se hvem som det er, der hæver pengene, kun at der på udskriften står "date-membership-date" og der er taget et beløb; 99.95 Euro, men jeg er så vidt jeg ved, ikke længere aktiv som betalende medlem hos nogen Date-Bureauer - det er et længe overstået kapitel og heller ikke nogen anden form for abonnement - Nu er spørgsmålet så;  er  der nogen som ved hvordan man kan finde ud af, hvad det er for et firma som hæver pengene - for banken påstår, at de ikke umiddelbart kan hjælpe - hvilket er meget ubehageligt og en temmelig uprofessionelt hos en bank - men hvis jeg aldrig kan finde ud af hvem der tager pengene - kan jeg jo ikke få mig afmeldt..

findes der nogle detektiver herinde - eller findes der en slags "søge-program" til at finde firmaer med et bestemt(skal man sige) dæknavn til at hæve penge på éns konto..

Venligst - John
Avatar billede Blandy Praktikant
22. november 2013 - 13:16 #1
banken kan altid trække beløbet tilbage, medmindre du selv laver en bankoverførsel til en konto. Så det er noget vås. har selv været ude for at der blev trukket penge på min konto, som jeg ikke kendte noget til.

Banken tilbageførste pengene og lukke for det pbs nr der blev trukket fra. Skulle selvfølgelig udfylde en tro/love erklæring også.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2013 - 15:50 #2
på min nordea har jeg mulighed for at se alle aftaler via pbs, og kan bare slette en aftale. Kræver netbank for selv at styre det.
Avatar billede cht22 Professor
22. november 2013 - 16:39 #3
Hvis det var mig så ville jeg nok så lukket dankortet og få et nyt.
Avatar billede claes57 Ekspert
22. november 2013 - 16:55 #4
#3 det hjælper ikke meget - bankerne er så flinke, at de automatisk overfører ens betalingsaftaler til den nye konto.
Avatar billede SkarpC Nybegynder
22. november 2013 - 17:02 #5
Det lyder ikke til at være en PBS aftale når du / de ikke kan se hvem det kommer fra. Det lyder nærmere som et visa køb, altså at en virksomhed har dine dankort oplysninger liggende som de så jævnligt opkræver penge på.

Du kan få lukket dit visa og så få et nyt så kan de i fremtiden ikke gøre det.. Men banken burde kunne hjælpe dig, hvis de ikke vil så ville jeg brokke mig.
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 08:42 #6
K