Avatar billede abdulrich Nybegynder
23. november 2013 - 16:17 Der er 1 kommentar

Kan jeg tilføje Airport Express til eksisterende wifi?

Hej

Vil gerne have mulighed for at få musik fra Spotify ud over højtalerne på mit anlæg, og tænker hvorledes dette gøres billigst muligt. Jeg påtænker at købe en Apple Airport Express, men kan jeg koble den på eksisterende netværk - altså bare bruge det som access point eller noget? Jeg har en Cisco kabelmodel/Router lige nu.

Kom også gerne med andre forslag.
Avatar billede timm Nybegynder
26. november 2013 - 11:04 #1
Hej

Jeg antager at du har Spotofy på en iPhone eller iPad, siden du ønsker at bruges Apples Airport Express. I så fald kan du godt slutte en Airport Express til dit nuværende netværk, og så opnå det du ønsker. Det er en god og gennemprøvet løsning som mange benytter.

Hvis du vil spare lidt penge, kan du benytte en Bluetooth-baseret løsning. Så er du heller ikke låst til at benytte iOS enheder. Bemærk dog at rækkevidden på Bluetooth er væsentlig dårligere end med Wi-Fi, så hvis du tager din enhed ind i et andet rum (f.eks. fordi din tlf ligger i lommen), vil musikken "hakke" meget. Kan du leve med det, kan jeg anbefale http://dx.com/p/byl-928-bluetooth-v2-1-audio-receiver-w-mini-usb-3-5mm-jack-red-218520 som jeg selv bruger. Det er et væsentlig billigere alternativ, men har som sagt begrænset rækkevidde, og kun mulighed for analog output (gennem et mini-jack stik).

Bemærk at leveringstider fra DX på 3 uger ikke er usædvanligt, til gengæld koster det gratis.