Avatar billede peter444 Nybegynder
24. november 2013 - 10:20 Der er 6 kommentarer

Udskiftning af grafikkort

Hej.
Jeg vil gerne skifte mit Nvidia GeForce GTX 460 ud med MSI GeForce GTX 770, men hvordan finder jeg ud af om det nye kan sidde i mit bundkort?
Avatar billede sird Nybegynder
24. november 2013 - 14:00 #1
Hej Peter444

Jeg tror du spørger om det forkerte her, men for at svare alligevel:
ja det vil passe i dit motherboard, fordi de begge har en pci-e 16x som standart.

Det du nok bør tjekke før du køber kortet er:

-passer den i mit kabinet?
kortet er 26 cm langt

-er min PSU stor nok/ har den de rigtig strømstik?
Jeg vil anbefale du har omkring 550W. Jeg læste et sted at kortet alene bruger ca 300W under spil på max. Og et msi gtx 770 skal bruge 2x8pin.
OBS! dit gamle gtx 460 bruger 2x6pin

-kan det betale sig, "kun" at opgradere grafikkortet?
Det kan jo være, at hvis du f.eks har en gamel CPU. Så vil den begrænser hele dit system, så du ikke kan udnytte, den grafikkraft et gtx 770 kan levere.

håber det hjælper, og det ikke bliver alt for træls' at opgradere :)

mvh sird
Avatar billede peter444 Nybegynder
24. november 2013 - 19:55 #2
Hej sird.
tak for svaret:) jeg har en intel core i5 2,5 GHZ processer, så tror det fungerer.
jeg har lige tjekket, og der var 8 pin ved min... hmm har jeg kigget på det forkerte?
Avatar billede peter444 Nybegynder
24. november 2013 - 20:19 #3
Hovsa! har lige tjekket det om.. du har ret der er kun 6 pin.. er det ikke bare noget man kan skifte?
Avatar billede sird Nybegynder
24. november 2013 - 22:34 #4
Hej igen

Det er vidst ikke noget man "bare" lige gør. Jeg tror websiden her beskriver dit dilemma meget godt.
http://www.systemagnostic.com/faqs/i-dont-have-the-8-pin-plugs-my-gpu-requires-can-i-cheat-and-simply-use-the-6-pin-pcie-connector-my-psu-provides/

men måske du kunne sige lidt mere om din PSU.
mærke?
model?
watt?

mvh sird
Avatar billede peter444 Nybegynder
25. november 2013 - 08:53 #5
Hej sird.
jeg har valgt et gtx 760 i stedet for da 770´eren bruger for meget strøm, da min psu kun har 550 W.
angående mine 6 pin, skal 760´eren bruge 1x 6 pin og 1x 8 pin.
jeg vælger bare at sætte en adapter på min ene 6 pin, til en 8 pin :)
mvh peter
Avatar billede sird Nybegynder
27. november 2013 - 09:59 #6
hej peter.

Der er så det han ikke anbefaler, på websiden. Og det kan du selvfølgelig gøre (på eget ansvar)

men held og lykke med det.

husk og lukke spørgsmålet. (læg selv et svar ind, og giv dig selv points)

mvh sird