Avatar billede Brugernavnoptaget Nybegynder
25. november 2013 - 17:38 Der er 3 kommentarer

Datamatiker uddannelsen 2013?

Hey. Min situation er at jeg går på HA. Almen i Aarhus og keder mig virkelig på den uddannelse, det var slet ikke det jeg regnede med da jeg søgte ind før sommerferie og jeg var så glad for have kommet ind og at det så tager 5 år motiverer mig ikke endnu mere.

Derfor overvejer jeg at søge ind på datamatiker til næste sommer. Tanken er først og fremmest at består de 2.6 år og derefter få erfaringer på arbejdsmarkedet og måske bygge videre  med IT-diplom eller PBA i softwareudvikling

Nogle datamatiker(+ studerende) der kan fortælle mig om hvor svært der har været for dem og hvordan er matematikken og mest af alt, studiemiljøet?

Jeg er selv super god til engelsk og især det tekniske engelsk, jeg har altid været en IT/elektronik nørd og ham der altid bliver spurgt om hjælp til alverdens ting der vedrører IT, men har dog aldrig selv lavet med programmering. Derudover er jeg super god til Photoshop
Avatar billede Brugernavnoptaget Nybegynder
25. november 2013 - 17:39 #1
Hov der skulle stå 2014* og datamatiker studiet i Aarhus
Avatar billede Mcboman Nybegynder
25. november 2013 - 18:57 #2
Starter selv på datamatiker her til februar, så hvis du ikke synes om dit nuværende studie så prøv at se om der er mulige pladser tilbage på vinterstart. Det er hvad jeg har gjort da jeg også i sommers startede på et studie der ikke var, hvad jeg havde troet.
Avatar billede Brugernavnoptaget Nybegynder
25. november 2013 - 20:29 #3
Nej jeg vil gerne staret til sommer og bruge resten af tiden på at arbejde og være ude i den virkelig verden og få erhervserfaringer.

Må håbe datamatiker studiet bliver noget mere spændene end HA.almen