Avatar billede mikman Nybegynder
26. november 2013 - 12:18 Der er 3 kommentarer

Søge RecID for at finde notater der passer til kunden.

Jeg kører et gammelt C5 1.8 og er faktisk godt tilfreds. Jeg har eksporteret alt og importeret igen i en ny tom udgave.
Og med meget arbejde, har jeg fået det hele til at virke. For uden notater. Jeg kan godt eksportere dem via Data-Manipulation, men jeg kan ikke importere dem i den nye. Men fint nok - hvis jeg bare kan finde ud af hvilken kunde de forskellige RecID passer til?

Er der nogen der ved hvordan man kan søge på det?
Eller lave en kundeliste med notater, over dem som har et notat?
Avatar billede mariaf Juniormester
26. november 2013 - 20:33 #1
FileId dækker over kartoteket, så du bliver nødt til at lave en kørsel, så du kan finde alle poster.

Hvorfor brugte du ikke multi eksport og derefter import? Så havde notaterne været læst korrekt ind, og du havde sparet en masse tid.

Du skal i øvrigt passe på at du ikke kører din C5 på en 64 bit maskine, da du så ikke kan stole på den. OG værre: Den dag den crasher, får du den ikke op igen.
Avatar billede jjam Juniormester
26. november 2013 - 21:44 #2
Jeg ved ikke om #1 har svaret på dit spørgsmål.

RecId er et felt der kan adresseres på alle kartoteker.
F.Eks. DebKart.RecId

Så du kan evt. udlæse, Debkart.Konto +";"+ Debkart.Konto

Grunden til at det går galt er at RecId ændre sig når data indlæses i databasen igen.
(I Native er RecId faktisk den fysiske adresse i filen hvor data for recorden er placeret.)
Avatar billede jjam Juniormester
26. november 2013 - 21:44 #3
Debkart.Konto +";"+ Debkart.Konto
er

Debkart.Konto +";"+ Debkart.RecId