Avatar billede ChobeN Nybegynder
27. november 2013 - 10:15 Der er 1 kommentar

Arduino Programmering Opgave

Hej Eksperten.

Jeg sidder med en opgave i Arduino, men kan ikke finde ud af den. Håber i kan hjælpe med den :)

Opgaven lyder:

- Du skal tilpasse din lysregulering således, at timingen passer. Det vil sige, at dagsforløbet varer 16/24 dele af et komplet gennemløb, og natteforløb varer 8/24 dele. Du skal med andre ord, beregne den samlede forsinkelse for et helt døgn, og derefter tilpasse loopene således at timingen passer.

Her er hvad jeg har indtil nu:

int Green = 13; // Pin 13.
int Yellow = 12; // Pin 12.
int Red = 11; // Pin 11.
int i = 0; //

void setup()
{
pinMode(Green, OUTPUT); // LED er tilsluttet digital pin 13.
pinMode(Yellow, OUTPUT); // LED er tilsluttet digital pin 12.
pinMode(Red, OUTPUT); // LED er tilsluttet digital pin 11.

Serial.begin (9600); // Vises i Seriel Overvågning.
}

void loop() // Starter forfra hele tiden.
{
for (int i=0; i <= 15; i++)
{
Serial.println("Green"); // Viser "Green" i Seriel Overvågning.
digitalWrite(Green, HIGH); // Tænder LED.
delay(3000); // Vent i 3 sek.
digitalWrite(Green, LOW); // Slukker LED.
Serial.println("Yellow"); // Viser "Yellow" i Seriel Overvågning.
digitalWrite(Yellow, HIGH); // Tænder LED.
delay(2000); // Vent i 3 sek.
digitalWrite(Yellow, LOW); // Slukker LED.
Serial.println("Red"); // Viser "Red" i Seriel Overvågning.
digitalWrite(Red, LOW); // Slukker LED.
digitalWrite(Red, HIGH); // Tænder LED.
Serial.println("Yellow"); // Viser "Yellow" i Seriel Overvågning.
digitalWrite(Yellow, HIGH); // Tænder LED.
delay(2000); // Vent i 2 sek.
digitalWrite(Red, LOW); // Slukker LED.
digitalWrite(Yellow, LOW); // Slukker LED.
}
Avatar billede Mcboman Nybegynder
28. november 2013 - 08:50 #1
Hej
Er det på noget htx, at i har fået denne opgave?
Vil meget hellere hjælpe jer med at forstå, hvordan det hele virker end at skrive selve koden for jer, hvis i skal bruge det resten af året.
Så læg en besked.