Avatar billede snigeren Nybegynder
02. december 2013 - 18:33 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Win7 kan pludselig ikke finde en HD

Halløj,

For et par dage siden opdagede jeg zbot og en anden virus på min comz som jeg så slettede. Jeg scannede egentlig min comz fordi den var blevet langsom til at starte op...

Efter jeg fjernede de to vira/malware booter den stadig langsomt op,.. efterfølgende finder jeg så ud af at win7 ikke længere kan finde min 500 gb seagate barracuda... Hvis jeg fjerner disken booter den normalt op.

Men hvad kan skyldes at jeg ikke kan finde disken længere? Så vidt jeg ved har der ikke været andet i vejen end de to ubehageligheder jeg fjernede...

Er det mon masterboot record der er strøget? I så fald kan man få den igen (inkl. indholdet på disken)?

Jeg prøvede først at tage disken ud og sætte den til igen, derefter i en skuffe foran i comz og nu til sidst i en ekstern boks. Ingen steder kan jeg finde disken, hverken i win7 eller bios (mener jeg).

Håber godt nok én af jer kan hjælpe! :)

Hilsen
Klaus
Avatar billede Minimosse Nybegynder
02. december 2013 - 19:50 #1
Prøv lige og kør CMD som administrator og så skriv DISKPART, derefter kørt kommendoen list disk, kan du se disken der? :)
Avatar billede snigeren Nybegynder
02. december 2013 - 20:26 #2
Uhm nop desværre :(
Altså min user er en administrator profil det er vel godt nok? =)

Jeg kan desværre kun se min 120 gb ssd og 2 tb sata men ikke nogen 500 gb seagate...
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2013 - 20:56 #3
Avatar billede snigeren Nybegynder
02. december 2013 - 21:11 #4
det er det samme... ved i mon hvordan jeg kan se i microsoft essentials, hvilke to vira jeg slettede? Jeg synes ikke lige jeg kunne finde noget log deri...

Tænker bare om den anden virus jeg ikke kan huske hvad hedder kan ødelægge et eller andet på disken?

Det skal også lige siges at jeg har haft disken via min eksterne boks i min bærbar også og der er det samme historie.
Avatar billede poko1 Ekspert
02. december 2013 - 21:40 #5
Hvis du ikke kan se den i bios er der nok ikke mange muligheder
Men det minder mig om jeg har fået 2 stk. 500Gb barracudaer byttet der var en model der var syg! Efter barracuda 7200 stod der -10
Avatar billede snigeren Nybegynder
02. december 2013 - 22:01 #6
k, skod... well har da haft den en del år...
Avatar billede snigeren Nybegynder
17. december 2013 - 09:35 #7
nå jeg må vel hellere lukke den her, thx for input ellers :)