Avatar billede Reker Nybegynder
03. december 2013 - 03:56 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Output = input - mens man skiver

Hej,

Jeg prøver at lave et felt, som viser det, som står i et andet felt.

Se dette eksempel: http://www.cvrsticker.dk/orders/new

Det er ikke min side, men jeg prøver at lave noget lign. med feltet hvor man indtaster CVR nummer.
Det skal gerne fungere sådan, at når man indtaster noget i feltet, ligesom i eksemplet, så skriver den det som tekst et andet sted.

Det skal fungere mens man skriver :)

Hvordan gøres dette nemmest?

Det jeg har lavet indtil videre er i HTML5
Avatar billede SuzmA Nybegynder
03. december 2013 - 14:33 #1
Et eksempel i javascript kunne være:

<html>
<body>
    <input id="Value" type="text" onKeyPress="ValueKeyPress()" onKeyUp="ValueKeyPress()">
    <span id="lValue">:</span>
</body>

<script>
    function ValueKeyPress()
    {
        var Value = document.getElementById("Value");
        var s = Value.value;

        var lValue = document.getElementById("lValue");
        lValue.innerText = ": "+s;

        //var s = $("#Value").val();
        //$("#lValue").text(s);
    }
</script>

</html>

Husk både at bruge OnKeyPress og OnKeyUp, fordi ellers kommer det sidste tegn ikke med. Håber dette var en løsning
Avatar billede Reker Nybegynder
03. december 2013 - 23:20 #2
Jeg kan ikke få det til at virke.

Hvis jeg sætter det ind du har skrevet i et html dokument kommer det bare et felt efterfulgt af ":".

Hvad gør jeg forkert? :)

Tak for din tid!
Avatar billede SuzmA Nybegynder
04. december 2013 - 13:30 #3
Der kommer en tekst boks, hvor du kan f.eks. skrive hej. Når du skriver hej skriver den hej bagefter kolon.

http://i.imgur.com/lf9uhoI.png
Avatar billede Reker Nybegynder
04. december 2013 - 13:48 #4
Nu har jeg testet i forskellige browsere og det lader til, at det virker i google chrome og IE, men ikke Firefox.

Kan det løses, så koden også virker i Firefox? :)
Avatar billede SuzmA Nybegynder
04. december 2013 - 18:19 #5
For at få det til at virke i firefox skal du slå javascript til. Søg på about:config og derefter skal du søge efter "javascript.enabled" som skal på true. Håber det hjalp lidt :)