Avatar billede frede19944 Nybegynder
05. december 2013 - 10:31 Der er 2 kommentarer

Optagelse af PS3 gameplay i HD

Hej.

Jeg har søgt en del på nettet nu, men kan simpelthen ikke finde rundt i det. Jeg vil gerne optage mit Fifa gameplay på PS3. Min PS3 er forbundet til fjernsynet med et HDMI kabel, og jeg har en kraftig bærbar til rådighed.
Spørgsmålet er, hvad skal jeg egentlig ud og købe, for at kunne sidde og lege med mine optagelser i et evt. video redigerings program på computeren (har vegas pro)? Har kigget på en Pinnacle Dazzle Video Creator Platinium HD, men er ikke sikker på om det er nok. Overalt på internettet snakker de om capture cards og jeg ved ikke hvad... Er der ikke en enkel og (nogenlunde) billig metode til at optage, hvad der sker på TV'et? :-)

Mvh. Frederik Jørgensen
Avatar billede MartinDenFørste Juniormester
05. december 2013 - 13:49 #1
Et rigtigt godt program (efter hvad jeg har hørt) som nærmest alle `youtubere´bruger er Elgato game capture. Jeg har aldrig selv haft nogen form for capture cards eller i den stil (har aldrig ville optage noget selv), men jeg har kun hørt godt om Elgato. De har også et flashback feature som lader dig skrue tiden 5 min. tilbage, hvilket er lyder meget smart. Har som sagt ikke selv noget, men du må kunne læse dig til noget på nettet :)
Avatar billede DKalexDK Nybegynder
07. december 2013 - 23:48 #2
En HD PVR ville være rigtig god til at optage med, jeg har ikke en selv, men kender en der har. Den optager i fuld HD opløsning (1080p)
du skal blot bruge:
En PS3, Et fjernsn med HDMI, en computer og selvfølgelig en HD PVR.
Der findes to modeller af en HD PVR. Forskellen er at 1'eren kan optage Live TV, mens 2'eren kun kan optage spil.
Boksen koster 999.- i komplett, den kan bruges til både xbox360 og PS3. Håber at jeg kunne hjælpe :)