Avatar billede kkaen Nybegynder
06. december 2013 - 20:16 Der er 4 kommentarer

Passer mit nye grafikkort til resten af systemet?

Jeg har netop købt et nyt grafikkort, men kan ikke få computeren til at reagere nu.

Mit tidligere grafikkort er et GeForce 7950 GE, mit bundkort er PT890 775 SE v6 og min monitor er Asus VG248QE.
Mit nye grafikkort er GeForce GTX 650, og før mit køb har jeg sikret mig via butikkens support, at udstyret kunne virke sammen.

Men når jeg sætter det nye grafikkort i, og tænder for computeren, så sker der INTET. Blæserne går i gang, men harddisken loader ikke engang. Så der kommer intet frem på monitoren. Heller ikke hvis jeg skifter input mellem HDMI, DVI og InputPort (jeg bruger DVI) via monitoren. Jeg har forsøgt med et HDMI-kabel, men det ændrer intet. Nu har jeg forsøgt at sætte en ekstra PSU til systemet, så grafikkortet kun er sat på denne. Dermed er antal watt udelukket, men resultatet er det samme. Så har jeg været inde i BIOS for at sikre mig, at display er sat til PCIe. Selvom der ikke er nogen valgmulighed direkte til dette i BIOS, så fandt jeg dog noget med PCIe. Det har jeg også forsøgt at slå til, men det hjalp heller ikke.

Nu har jeg skrevet lidt med butikken, hvor jeg har købt det nye grafikkort. Og de er ikke til megen hjælp. De foreslår, at jeg vælger et nyt input på monitoren (!!!!). Og deres næste forslag er så, at jeg sender grafikkortet return til dem, så de kan teste det.
Men jeg er ikke vild med den løsning, for hvis det er mit udstyr, som ikke kan leve op til grafikkortets krav, så står jeg pludselig med en regning for en test, som ikke viste fejl (selvom butikken garanterede mig, at mit udstyr kunne håndtere grafikkortet).

Derfor vil jeg naturligvis meget gerne, hvis jeg selv kan fejlsøge tilstrækkeligt her hjemme.
Jeg har forsøgt at finde andre løsningsforslag via google, men jeg kan ikke finde noget nyt.

Er der nogle herinde, der har nogle gode forslag af den ene eller anden type, så mit nye system kan virke/fejlsøges på?
Avatar billede b16vtec Nybegynder
07. december 2013 - 06:01 #1
Hvad består din pc af :)
Avatar billede kkaen Nybegynder
07. december 2013 - 07:42 #2
b16vtec

Det var et åbent spørgsmål :-)

-3 harddiske (SATA).
-Intel(R) Pentium(R) D CPU 3.40GHz
-3GB DDR2 RAM

Og de allerede oplyste data:
-virkende grafikkort: GeForce 7950 GT/PCIe/SSE2
-bundkort: Biostar PT890 775 SE v6
-Monitor: Asus VG248QE
-nye grafikkort (og ønskede): GeForce GTX 650
-PSU: tror 600 W. Har forsøgt med 2 stks uden held
-Kabel ml monitor/grafikkort: DVI (virker fint med gamle grafikkort)

Var det nogle af disse informationer, der var bud efter?
Avatar billede kkaen Nybegynder
07. december 2013 - 08:50 #3
-og så kører jeg dial boot: Windows 7 & Linux Mint
-32 bit
Avatar billede kkaen Nybegynder
07. december 2013 - 18:57 #4
"dial boot" = dual boot :-)