Avatar billede knowman Juniormester
07. december 2013 - 13:38 Der er 1 kommentar

Meget lav overførselshastighed til Synology NAS

Jeg har helt vildt lav hastighed på dataoverførsel til mit Synology DS410 NAS drev - selvom jeg bruger ethernet kabel. Den kører med DSM 4.3-3810. Den er koblet op via en Netgear CG-3000 router. Jeg har forbundet en macbook med en af routerens porte.

Den har brugt over en time på at overføre 1 GB, og den siger, at det vil tage over 100 timer at overføre 74 GB. Og det tal stiger hele tiden.

Nogen ideer til, hvad der kan være galt, og hvad jeg kan gøre?

God jul.
Avatar billede knowman Juniormester
07. december 2013 - 13:50 #1
Har muligvis fundet svaret selv - det så ud til, at da mac'en blev sluttet til 220V (den var på batteri før), steg overførselshastigheden ganske gevaldigt. Nu tror jeg faktisk, den er, som man kunne forvente.