Avatar billede Sob123 Nybegynder
07. december 2013 - 18:51 Der er 6 kommentarer

Avisartikel

Hej ekspertere!

Jeg har fået til opgave at redegøre for synspunkterne i denne artikel. Jeg finder det absolut ikke svært, men det der har forvirret mig er, at min ven har fortalt mig at synspunkterne er tvedelt i artiklen. Er der nogen som kan se hvad han mener med dette?

Link til artiklen:
http://jyllands-posten.dk/livsstil/ECE4495326/blachman-jeg-er-sindssygt-hoeflig/

Mange tak på forhånd! :)
Avatar billede claes57 Ekspert
07. december 2013 - 19:51 #1
er man høflig over for andre når man siger sin uforbeholdne mening om deres talenter - eller er man høflig ved at sige noget pænt om andre selvom men ikke mener det?
Avatar billede Sob123 Nybegynder
08. december 2013 - 20:14 #2
Hej Clae57!
Jeg tror ikke helt jeg forstår det...
Avatar billede Sob123 Nybegynder
08. december 2013 - 20:17 #3
Altså, ifølge ham er det meningsfuldt og høfligt at sige sin uforbeholdne mening om folk og deres talenter, mens det er meningsløst og "uhøfligt" at sige noget pænt om folk selvom det ikke passer... Men det gør vel ikke at synspunkterne er tvedelt.. Tror ikke jeg er helt med..
Avatar billede Sob123 Nybegynder
08. december 2013 - 20:17 #4
ps: mange tak for dit hurtige svar :)
Avatar billede claes57 Ekspert
08. december 2013 - 20:26 #5
Ville du synes, at det er høfligt at svine dine venner til med deres manglende evner i fx fodbold - eller ville det være høfligt at undlade at kommentere på det. Der er nok ret få med Blachmans syn på høflighed.
Avatar billede Sob123 Nybegynder
09. december 2013 - 16:56 #6
Det er vel en holdning og ikke to.. Er ikke helt med.
-Tak skal du have for svar. Jeg tror lige jeg spørger min ven, da jeg føler mig ret dum lige nu...