Avatar billede jami Nybegynder
09. december 2013 - 14:14 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

windows virtual xp

Hej
Jeg har igennem et pat år, kørt med Windows virtual XP med største fornøjelse, og brugt denne virtuelle computer til programmer som ikke kunne køre med window 7 - pludselig lige fra den ene dag til den anden skal jeg logge på med legitimationsoplysninger : en brugerprofil samt en adgangskode, - det har aldrig været sådan før - jeg plejer bare at trykke på "virtuel Computer" og så går den i gang - er der nogen som kan forklare dette underlige fænomen

Jeg har da ingen adgangskode til Windows XP mode - så hvad skal jeg nu gøre - jeg har en hel del filer og AutoCAD tegninger på den "virtuelle" harddisk som jeg ikke kan få tilgang til - virkeligt ikke morsomt - har "nogen" en løsning - eller er der én som ved hvorfor der pludselig skal legitimations oplysninger til - det har aldrig været sådan førhen

Hilsen - John
Avatar billede claes57 Ekspert
09. december 2013 - 14:20 #1
ca hvilken dag skiftede det - lav en systemgendannelse til dagen før. Det er muligvis en windows-opdatering, der driller.

Nu, da du ikke har vigtige ting i xp-mode, så er det næsten overflødigt: du har ikke backup af data?
Avatar billede jami Nybegynder
10. december 2013 - 07:38 #2
Hej Claes

Ja det vill være rigtig godt - hvid Jeg bare kunne få lov til det
Jeg har faktisk forsøgt at lave en systemgendannelse, men det er computeren der bestemmer hvilke tidspunkt den vil anbefale - jeg ved ikke hvordan at jeg, manuelt, kan gå ind og bestemme et tidspunkt som jeg SELV vælger - ved du om det er muligt

John
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2013 - 08:54 #3
normalt kan man se en kalender eller en tabel (der skal måske sættes hak i 'vis flere gendannelsespunkter'. Hvis det er kalender, så er datoer med fed skrift der, hvor der ligger et gendannelsespunkt.
Avatar billede jami Nybegynder
10. december 2013 - 10:49 #4
Hej igen

Næh - der er ingen kalender - og gendannelses tidspunktet er et den selv vælger - og det er altid nøjagtig samme tidspunkt som indleder systemgendannelsen - nemlig NU - i gamle dage med Windows XP, kunne man selv vælge et tidspunkt - en dato og tillige et årstal - men ikke mere, den vælger bare det tidspunkt som var for et minut eller to siden - og det kan absolut ikke bruges til noget som helst - hvordan får du en kalender frem??

Venligst - John
Avatar billede claes57 Ekspert
10. december 2013 - 11:08 #5
Kalender er så en tidligere Windows. I win7 kontrolpanel/genoprettelse / åbn systemgendannelse, klik næste, så skulle der være en liste med mulige. Hvis der kun er et punkt, så er der enten for lidt plads afsat, eller gamle punkter er slettet (fx af et oprydningsprogram). Og så er der ikke muligt at gå længere tilbage. Husk lige hak i 'vis flere gendannelsespunkter'.
Avatar billede jami Nybegynder
14. december 2013 - 08:40 #6
K