Avatar billede stegemueller Novice
12. december 2013 - 06:25 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

iPad Air og Apps fra iPhone

Kære eksperter

Jeg har en iPhone med en del Apps på, og dem vil gerne have over på nye iPad Air. Jeg kan bare ikke få det til at virke. Jeg gør følgende:

1) I iTunes klikker jeg i menulinjen på Apps. Så kan jeg se alle Apss fra min iPhone dér.

2) Jeg klikker på em af de knapper, der hedder "Installer". Så får jeg beskeden "vil installere". og sådan kan den stå meget længe uden at der sker noget som helst og så giver jeg op.

3) Jeg har også prøvet med drag'n drop fra venstre side til højre side. Det duede heller ikke.

3) Når den installerer kommer der vandret barre for oven, den ser bare ud til at være fuldstændig i stå nu.

Jeg vil være meget glad for hjælp, der for også de mange point.

Venlig hilsen
Hanne B. Stegemüller
Avatar billede sjoveelev Praktikant
12. december 2013 - 09:03 #1
Bruger du samme apple-konto på din iPhone og iPad? :)
Avatar billede Blandy Praktikant
12. december 2013 - 09:45 #2
Vil også sige at hvis du logger på din ipad air med samme apple id, og sætter den op med cloud backuppen, så kommer alle apps fra din iphone over på din ipad. Men det kræver at du har slået icloud til på din iphone.
Avatar billede sjoveelev Praktikant
12. december 2013 - 10:54 #3
Har oplevet det samme efter, jeg fik en ny iPhone (det burde vel være ca. det samme med iPhone og iPad, da det stadig er at få flyttet dine apps fra det "gamle" til det "nye" sted).
Under App Store kan du gå ind under "Opdateringer" i højre hjørne nederst. Derefter kommer du ind på en side, hvor der for oven står "Købt". Når du går derind, kan du se, hvilke apps din iPhone har, og derefter downloade dem. Det tager lidt længere tid, da du skal til downloade hver app separat og ikke bare kan sætte alle i gang med ét enkelt tryk. MEN det er vel bedre end at skulle ind for at søge efter dem :)
Avatar billede stegemueller Novice
12. december 2013 - 19:01 #4
Hej

Tak for din interesse i mit problem.

Ja jeg har kun én Applekonto.
Avatar billede stegemueller Novice
12. december 2013 - 19:18 #5
Hej Blandy

Tak for din interesse i mit poroblem! Jeg tror, jeg vil prøve løsningen med iCloud, men jeg kan ikke rigtig finde ud af at få det til at fungere. Måske vil du hjælpe?

Jeg kan se i indstillinger både på iPone og på iPad at iCloud ligger der, men hvordan får jeg det 'aktiveret' så oplysningerne synkroniseres på de to enheder?

Som jeg skrev tidligere, har jeg kun en Apple-konto.
Avatar billede stegemueller Novice
12. december 2013 - 19:25 #6
Jeg kan også se, at der i iCloud ikke findes et punkt, der hedder Apps. Skal der ikke være det?
Avatar billede stegemueller Novice
27. december 2013 - 11:27 #7
Jeg har selv fundet løsningen. Det var enormt simpelt.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
27. december 2013 - 11:42 #8
Jeg vil gerne høre svaret, da jeg har samme problem ?