Avatar billede rumagentspiff Novice
12. december 2013 - 14:00 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ang. NAS server

jeg har en Intel ss-4000E NAS der ellers kører perfekt, men lige pludselig siger den ved opstart at jeg har fjernet en af diskene, hvilket jeg ikke har. og den eneste mulighed den giver mig er at rekonfigurere diskene, hvilket i mit hoved betyder at jeg mister alt min data. eller er jeg helt forkert på den. den kører raid 5. er der nogen måde jeg kan få min data ud, f.eks. en disk af gangen. HJÆLP!!!!!
Avatar billede Minimosse Nybegynder
17. december 2013 - 09:52 #1
I og med at du kører RAID 5. må du godt fjerne en af diskene! så det er formenligt en defekt disk, så prøv og sætte en ny i og så rebuild array..! alternativt kan du tage den ud og prøve og formatere disken og kører nogle repair tools, og så sætte den i igen, og så selvfølgelig lade den rebuilde arrayet! :)
Avatar billede rumagentspiff Novice
06. januar 2014 - 13:47 #2
jeg har været inde på intels hjemmeside og fundet ud af at det er et gammelt problem, som de har en løsning på , men jeg fatter minus af hvad de skriver jeg skal gøre.

da jeg ikke kan uploade en fil her, håber jeg der er en jeg kan sende den til som kan hjælpe mig!
Avatar billede Minimosse Nybegynder
07. januar 2014 - 11:21 #3
Har ikke et link til der hvor du har læst om problemet? :)
Avatar billede rumagentspiff Novice
13. januar 2014 - 15:44 #5
hjælp
Avatar billede rumagentspiff Novice
01. februar 2014 - 12:38 #6
er der slet ingen der kan hjælpe med mit problem???
Avatar billede rumagentspiff Novice
04. marts 2014 - 09:55 #7
jeg har virkelig brug for hjælp. jeg ved det kan lade sig gøre, men jeg forstår bare ikke hvad jeg skal gøre
Avatar billede rumagentspiff Novice
22. marts 2014 - 22:49 #8
øv