Avatar billede Slettet bruger
14. december 2013 - 19:25 Der er 2 kommentarer

Switch mellem .dk .com efter valgt sprog

Hejsa

Er der nogen der har en guide, eller en kode til hvordan jeg laver en switch mellem min side?
Jeg har .dk som skal være på dansk
Jeg har .com som skal være på engelsk
Nede i bunden af begge sidder ville jeg have en knap |DA| - |EN|
Som skifter over efter hvilket sprog man ønsker.

På forhånd tak for hjælpen :)
Avatar billede SuzmA Nybegynder
14. december 2013 - 19:40 #1
Hvis du har to sider, kan det gøres med html. <a href="http://hjemmeside.dk">|DA|</a> - <a href="http://hjemmeside.com">|EN|</a>

Det er den letteste måde at gøre det på, når du nu har to domæner.
Avatar billede jakobdo Ekspert
14. december 2013 - 20:44 #2
Som SuzmA siger, det kan nemt laves med 2 links.
Hvis du nu vil lave det lidt mere lækkert, så bygger du også følgende ting ind i:

Du "smager" på hvilket sprog brugeren har angivet i sin browser.
Er DA f.eks. over EN, så kunne det jo være smart at vælge side på baggrund af det, med mindre brugeren aktivt har valgt EN (cookie måske)