Avatar billede c-holst Novice
15. december 2013 - 11:07 Der er 6 kommentarer

Itunes gør mig vred i skallen

OK, Med fare for at lyde som en gammel gnaven mand, som kun kan lide muggen ost og kassetebånd, må jeg bede om jeres kyndige råd og hjælp.
Situationen er sådan. Jeg har en Ipod classic 160 gb, og det er jo en virkelig fed ting når musikkensamlingen efterhånden er +40 gb.
Den består af mine gamle cd som er lagt ind med Itunes, og mine albums, købt gennem itunes store.
Jeg bruger Itunes til at syncronisere med, og her starter problematikken så.
For i Itunes ligger mine albums som de skal, i den rækkefølge jeg vil have dem til at ligge. for nogle af mine albums har jeg selv måttet ændre i de bagvedliggende data, ved at højreklikke på albumet og ændre i INFO.
Men når de så bliver syncroniseret over på IPODen er der uorden i tingene, og de ligger ikke i den orden jeg vil have.
Det har jeg kæmpet en del med, uden at opnå et tilfredsstillende resultat., så hvad gør jeg for at komme videre.
Er der nogle gode alternativer til Itunes, som er nemmere at arbejde med, eller ligger problemet på IPODen.
Avatar billede juleulven Nybegynder
15. december 2013 - 13:12 #1
dengang jeg havde de udfordringer (i dag har jeg skrottet ALT der hedder Apple og i SÆRDELESHED ITunes), benyttede jeg Windows Mediaplayer sync ...

den gjorde som jeg ville have ...

for, at kunne synce til IPOD/IOS enheder købte jeg et plugin.

http://www.mgtek.com/dopisp/
Avatar billede juleulven Nybegynder
15. december 2013 - 13:13 #2
pas dog godt på for det er IKKE alle IOS versioner de understøtter ....
Avatar billede Tordenfusk Seniormester
15. december 2013 - 14:57 #3
Prøv eventuelt Mediamonkey.
Avatar billede bvirk Guru
15. december 2013 - 15:48 #4
Så lige på nettet, at der er en tillægsting til totalcommander, kaldet tpod - måske er det noget!
Sagens impact taget i betragtning er det heller ikke overraskende at wikipedia har bud på andre veje end itunes
http://en.wikipedia.org/wiki/Comparison_of_iPod_managers
Avatar billede c-holst Novice
22. december 2013 - 12:10 #5
tak for jeres indput. Jeg er nu gået igang med at lave en forsvarlig backup af min musiksamlig. Selv det er jo en krævende bedrift, når man har Itunes og har købt numre igennem itunes store, og har andet liggende i andre mapper på sin pc. Men det har jeg fået styr på.

Jeg tror det ender med at alt musikken ryger over på en netværksdisk og så finder jeg et program, som tillader at man kan syncronisere frit til Ipod, som jeg har 3 af i hussstanden og diverse telefoner.

Så må itunes lide døden, jeg giver noget repsons når jeg har prøvet de mange ideer der er linket til her og andre steder.

God jul til alle
Avatar billede c-holst Novice
01. april 2015 - 21:27 #6
Er i søde at smide nogle svar for jeres ulejlighed. Beklager den lange responstid.