Avatar billede zerubbabel Nybegynder
15. december 2013 - 15:29 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Vise en titel på en bog efter et tal i et felt

Hej.
Jeg sidder og skal lave noget i excel.
Det skal være sådan at hvis felt a1 er 1 så skal felt b1 skrive titlen på en bog, som jeg har på en anden side.
Hvis felt a1 er 2 så skal b1 skrive titlen på en anden bog fra den anden side. Sådan skal der være omkring 200 forskellige bøger den automatisk skriver titlen på bare ved at jeg skriver deres nummer i feltet.

Regner med det er super simpelt, men jeg er ikke lige den store ørn til excel desværre.

På forhånd tak for hjælpen.
Morten
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
15. december 2013 - 15:42 #1
prøv med formlen (i B1)

=Indirekte("Ark1!A" & A1)
Avatar billede stefanfuglsang Juniormester
15. december 2013 - 15:43 #2
Trykfejl, formlen skal være
=Indirekte("Ark2!A" & A1)

hvis dine bøger står i A-kolonnen på Ark2
Avatar billede ebea Ekspert
15. december 2013 - 16:09 #3
Put denne formel ind i A2 på Ark1:
=HVIS($A1="";"";INDEKS('Ark2'!$B1:$B$200; SAMMENLIGN($A1; 'Ark2'!$A1:$A$200; 0)))

På Ark2 skriver du numre fra f.eks. 1 i A1 og i B1 Bogtitlen og så videre nedefter, så det modsvarer numrene i Ark1
Avatar billede ebea Ekspert
15. december 2013 - 16:33 #4
En lille tastefejl: ...Put denne formel ind i A2 på Ark1:

Skal være i A1
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
15. december 2013 - 22:49 #5
Hmm, jeg syntes ikke rigtigt noget af det virker..

I A1 på ark1 indsætter jeg formlen

på ark2 i felt A1 skriver jeg 1 og i B1 Skriver jeg "Bogtitel 1" det virker ikke. Når jeg indsætter formlen på ark1 skriver den noget om "Correct a circular reference"
Avatar billede ebea Ekspert
15. december 2013 - 23:47 #6
Der gik vist også koks i det med at korrigere for placering af Formel.

Min formel, skal indsættes i A2 på Ark1.
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
15. december 2013 - 23:51 #7
Så skriver den Invalid name error, er det måske fordi mine ark hed sheet1 til at starte med, men jeg har omdøbt dem til ark1
Avatar billede ebea Ekspert
15. december 2013 - 23:59 #8
hvis de hedder Ark1 og Ark2, så skulle det virke.
Avatar billede ebea Ekspert
16. december 2013 - 00:01 #9
Men Stefanfuglsangs formel virker også ganske udmærket, og er egetlig bedre, fordi den er mere enkel end min egen.
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
16. december 2013 - 00:07 #10
Kan jeg så få den til at vike hvis det skal være en hel kolonne ned det skal virke på på ark1?
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
16. december 2013 - 00:10 #11
Jeps, det kan jeg.. Har regnet den ud nu.. Mange tak for svarret. Så er det bare med at få skrevet alle bog titlerne inde :)
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
16. december 2013 - 07:07 #12
Kan jeg forresten gøre noget så der ikke står #REF når jeg ikke har skrevet noget i nummer feltet endnu?
Avatar billede ebea Ekspert
16. december 2013 - 09:20 #13
Jeg ved ikke hvem af os som har skrevet indlæg, du refererer til. Kan kun svare, at der ikke skrives #reference med den formel jeg foreslog.
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
16. december 2013 - 15:03 #14
Jeg brugte Stefanfuglsangs foreslag, jeg kunne desværre ikke få dit til at virke..
Avatar billede ebea Ekspert
16. december 2013 - 15:23 #15
Prøv at sende dit ark engang, så putter jeg min formel ind.
post@ebe.dk
Avatar billede zerubbabel Nybegynder
29. april 2014 - 14:05 #16
.