Avatar billede christian-BN Praktikant
16. december 2013 - 15:16 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

bland tekst med variabel - udskrive en definition

Hej,

Jeg har nogle definitioner som skal udskrives.

Jeg har en variabel $foo som afhænger af en session.  på baggrund af denne variabel skal jeg have udskrevet en definition på baggrund af den variabel.

Konkret skal den udskrive en prædefinition i stil med forside_overskrift, billeder_overskrift mv.

Jeg har forsøgt mig med echo "${side}_MENU_1"; men den udskriver variablen og ikke indholdet af den. Uden "" får jeg en fejl.

Hjælp
Avatar billede kjeldsted Novice
16. december 2013 - 15:25 #1
echo $side . "_MENU_1";

Følgende burde også virke:

echo "$side_MENU_1";
Avatar billede christian-BN Praktikant
16. december 2013 - 15:30 #2
Tak for buddet, men desværre er det ikke løsningen.

echo $side . "_MENU_1"; <- output er variabelnavnet og ikke indholdet
echo "$side_MENU_1"; <- output er blankt (tom variabel)
echo "{$side}_MENU_1"; <- output er variabelnavn og ikke indhold

Jeg skal nok uden om "" da det er en definition jeg har lavet.. men ved ikke hvordan
Avatar billede kjeldsted Novice
16. december 2013 - 15:37 #3
Så er det fordi jeg ikke forstår hvad det er du vil.

echo $side;
Vil uden tvivl udskrive indholdet af $side.
Avatar billede kjeldsted Novice
16. december 2013 - 15:39 #4
Ahh. Nu tror jeg, at jeg forstår. Jeg tror din løsning ligger hér: http://www.php.net/manual/en/language.variables.variable.php
Avatar billede christian-BN Praktikant
16. december 2013 - 16:07 #5
Tak for det :) :)

Smider du et svar?
Avatar billede kjeldsted Novice
16. december 2013 - 16:15 #6
Jeg håber det var noget du kunne bruge :)
Jeg havde desuden nok selv valgt at benytte et array i stedet, altså som $side['MENU_1'].