Avatar billede agora_live Nybegynder
18. december 2013 - 14:44 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Jeg skal have en session bygget ind her, HVORDAN?

Scriptet ser således ud:

<link rel="stylesheet" href="res/colorbox.css" />

<script type="text/javascript" src="https://ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/1.8.3/jquery.min.js"></script>

<script type="text/javascript" src="res/jquery.colorbox-min.js"></script>

<script type="text/javascript">

$(document).ready(function(){

  setTimeout(function() {

        $.fn.colorbox({href:"res/homer.jpg", open:true});

  }, 1500);
});

</script>

Jeg vil gerne have en session ind således at scriptet ikke kører hver gang siden loades, men måske kun en gang hver 60 sekunder.
Avatar billede claes57 Ekspert
18. december 2013 - 15:02 #1
det bliver nok lidt større med min ide - men lav en cookie, der udløber efter 60 sek i timeout-funktionen, og en ydre if, der tjekker om cookie findes - hvis ikke så køres resten, ellers skippes det.
Avatar billede agora_live Nybegynder
18. december 2013 - 15:43 #2
Vil helst ikke bruge cookies da jeg jo så skal til at have en en OK boks som kræver godkendelse......
Avatar billede agora_live Nybegynder
18. december 2013 - 15:44 #3
Altså "Denne side bruger cookies, bla bla bla bla", og det vi ljeg helst undgå
Avatar billede Slater Ekspert
18. december 2013 - 17:55 #4
Sessions er jo normalt cookies. Vi har ret få andre måder at gemme data for en bruger over et sideskift - hvilket også er grunden til at cookie-loven er så tåbelig.

Det eneste andet vi kan er at gemme session id i URL'en, så alle links bliver lavet om til at indeholde det - en hverken køn eller praktisk løsning - ELLER, hvad der nok er smartest i denne sag, udnytte en finte: window.name.

Egenskaben window.name holder sin værdi over sideskift, refreshes osv. Så du kan faktisk gemme et tidspunkt i den, og så hver gang scriptet kører tjekke denne dato og sørge for at der er gået mindst 60 sekunder - eller hvad du nu vil - siden sidst.
Avatar billede repox Seniormester
18. december 2013 - 20:22 #5
En session er, som allerede nævnt, en cookie.

Som udgangspunkt SKAL du informere om alle cookies.

Der hvor skoen trykker er når det handler om hvilke du skal have accept til at sætte.

Jf. cookielovgivningens § 3 SKAL du have samtykke til at lagre en cookie. Til gengæld må du, jf, § 4, stk. 2, sætte en cookie uden samtykke såfremt den tjeneste dit site yder, kræver denne cookie for at kunne levere tjenesten.

Så med andre ord må du gerne sætte cookien til dit site uden at spørge først, så længe det er nødvendigt for at dit site virker, men jf, §3, stk. skal du oplyse om cookien med fyldestgørende information.

I forhold til placeringen af informationen, skal du forholde dig til § 3, stk. 2, nr 5 som siger at [oplysningerne som minimum] er umiddelbart tilgængelig for slutbrugeren ved samlet og tydeligt at blive meddelt denne. Desuden skal information, når der sker lagring af eller adgang til oplysninger i slutbrugerens terminaludstyr igennem en informations- og indholdstjeneste, være vedvarende tilgængelig for slutbrugeren ved en direkte og tydeligt markeret adgang på den pågældende informations- og indholdstjeneste.
Avatar billede agora_live Nybegynder
28. december 2014 - 00:46 #6
Lukker selv
Avatar billede repox Seniormester
28. december 2014 - 01:20 #7
Og hvorfor lukker du den selv?