Avatar billede magnus7494 Nybegynder
22. december 2013 - 16:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

langsom computer

Hej eksperten, ville lige starte med at sige jeg ikke ved hvad for en kategori det er under.
da jeg købte min computer kunne den kære de fleste spil på medium/høj uden lag med rimelig høje fps (fx dirt 3 på høj farcry 3 på medium, battlefield 3 på lav og black ops 2 på medium osv.
men har næsten haft min computer i lidt over et halvt år, og den er begyndt at lagge meget i diverse spil. kan ikke spille farcry på lav uden lag, og hellere ikke battlefield eller black ops.

håber på hjælp. ville det være godt at genintstallere windos eller hvad?.

Tak på forhånd, hilsen Magnus:)
Avatar billede 220661 Ekspert
22. december 2013 - 16:58 #1
Hej Magnus. Burde nok have været lagt i en hardware kategori.
Men er det bærbar eller stationær du har?
Hvilket styresystem kører du?
Prøv at køre disse programmer:
Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://downloads.malwarebytes.org/mbam-download.php

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde.
Når programmet har scannet færdigt tryk på "Vis resultater"  - og herefter marker alle punkter og tryk så  på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen. Kopier loggen herind.
Mht.: Vista/Win7/Win8 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Prøv at hente AdwCleaner her:
http://general-changelog-team.fr/fr/downloads/finish/20-outils-de-xplode/2-adwcleaner
Start programmet, og når det er startet trykker du på [Scan]
Pc scannes, og ved endt scanning skal du trykke på [Clean].
Og derefter (automatisk) genstart...
Tilbage fra genstart kommer en log, som du gerne må kopiere herind.
Mht.: Vista og Windows 7/8 - Højreklik på filen - Kør som Administrator.
Avatar billede magnus7494 Nybegynder
23. december 2013 - 00:05 #2
Hej tak for hjælpen, det er en bærbar pc med windows 8:D
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2013 - 00:11 #3
Ok. Kører ikke selv Win 8, men prøv at køre nævnte programmer og se om du får mere fart på pc bagefter.
Avatar billede magnus7494 Nybegynder
23. december 2013 - 15:22 #4
det hjælp lidt men er stadig ikke ligesom som ny selvfølgelig. kan ikke finde den log du bad om.

Lig et svar vis du vil have points. :D tak for hjælpen
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2013 - 15:44 #5
Velbekomme
Avatar billede 220661 Ekspert
23. december 2013 - 15:49 #6
I Malwarebytes ligge den under "logs".
Prøv lige at smide den herind. Nogle gange markerer den ikke alt det den finder, så der skal man kigge efter.
AdwCleaner skriver en log lige som man åbner pc igen, så den er væk.
Windows 8 defragmenterer automatisk har jeg hørt, for ellers kunne du prøve at defragmentere den. Det ville måske også øge din hastighed.
Tjek også om der er programmer der starter sammen med Windows, at der er nogle her du ikke har behov for.
I CCleaner under værktøjer-opstart, kan du deaktivere disse programmer.
Håber det lige giver lidt mere.