Avatar billede a-carlo Nybegynder
25. december 2013 - 00:02 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Ps vita forsikring?

Hej

jeg har købt en ps vita i elggiganten for noget tid siden den ender så med og gå i stykker jeg har fuld forsikring på den. Men den kommer så på værksted og den kan ikke laves elgiganten har ikke nogle på lager af dem mere og tilbyder mig så en 2ds i stedet for som jeg siger nej til hvorved han så siger han vender tilbage når han så finder på noget andet. Mit spørgsmål er så kan jeg godt kræve det skal være en ps vita når det er det produkt jeg købte og fik forsikring på eller må de godt give mig noget andet i stedet for?
det er bare lidt surt når jeg nu har så mange ting til min ps vita og jeg har fået en masse julegaver af min kæreste til den.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
25. december 2013 - 01:58 #1
De må meget gerne tilbyde dig noget andet, som du så også meget gerne må sige nej tak til.

Forretningen skal som sådan ikke "finde på noget andet". Du skal naturligvis have et tilsvarende produkt, eller bedre, eller pengene tilbage, hvis de ikke kan skaffe et tilsvarende produkt.

Det er i korte træk hvad købeloven siger, og en tillægsforsikring kan ikke gøre det værre.

Men er du ud over garanti- og reklamationsperioderne i købeloven, så er det naturligvis kun relevant hvad dine forsikringsbetingelser siger. Dem kender jeg ikke.
Avatar billede 220661 Ekspert
25. december 2013 - 11:18 #2
Jeg synes ekspedienten burde have tilbudt dig at få pengene retur, før der blev foreslået et andet produkt.
Med pengene i hånden kunne du jo købe en ny et andet sted end i Elgiganten vil jeg tro.
Jeg er så ikke klar over om Elgiganten også skal dække for din forsikringsdækning, så det beløb også dækkes?
Avatar billede a-carlo Nybegynder
26. december 2013 - 11:24 #3
Nej det ved jeg heller ikke helt bare meget træls da den har været ved dem i tre måneder og at jeg måske ikke kan få sådan en igen
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 12:01 #4
Ja det er træls at komme ind i den "mølle". Nogle gange ser den ud til ingen ende at tage.
Kan Elgiganten så ikke bare hente en ved en anden leverandør, og levere til dig?
Det burde vel ikke være et problem skulle jeg mene.
Avatar billede a-carlo Nybegynder
26. december 2013 - 18:09 #5
nej desværre han sagde de ikke bliver lavet mere
Avatar billede a-carlo Nybegynder
26. december 2013 - 21:44 #7
jo ud over min er ikke med 3g. Men jeg har os skrevet til sony for at høre dem ad jeg tror bare han er fuld af l***
og jeg siger os bare nej til de andre tilbud han kommer med nu har jeg så mange spil og ting til den vita at alt andet ville være helt åndssvagt

bare lig svar for at få points
Avatar billede 220661 Ekspert
26. december 2013 - 21:51 #8
Ping.