Avatar billede cjep Nybegynder
25. december 2013 - 17:43 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Wireless vil ikke connecte; Wired vil godt. Win7 mod Windows server

Hejsa

Jeg kører en Windows 2012 server, der fungerer som router (NAT), DHCP og DNS. Der til tilknyttet Access point, der har DCHP slået fra.
Jeg har mange klienter på, såvel wired som wireless; pt. er alene de wired der har adgang til server-drev; de øvrige kører bare via NAT-router til internet.

Min bærbar vil pludselig ikke connecte via wifi, men gerne via ethernet-kabel. Wifi-forbindelse forsøger hele tiden at connecte og kører i loop med: "Identifying".

Jeg kan godt forbinde min bærbare med wifi til min Android telefon, når jeg indstiller den som hotspot.

Har forsøgt alt:
Wifi-driver opdateret
Wifi-kort slettet i hardware manager og reboot
Computer slettet i DHCP på server
Forsøgt med dedikeret IP-adresse fremfor DHCP
Rebootet Access point
Rebootet Server
Checket at nødvendige services kører på laptop (kan jo godt connecte til Android og wired)
Checket at nødvendige services kører på server

Indtil nu konkluderer jeg at det må være den bærbare der ikke får lov til at komme på serverens domæne. Mac-adresse fremtræder korrekt i DCHP leases, og de to netkort (wired/wireless) har også hver sin IP adresse.

Hvad søren kan være galt?
Avatar billede jokkejensen Novice
25. december 2013 - 18:26 #1
Har du forsøgt at slette SSID i windows's kendte ?
Avatar billede cjep Nybegynder
25. december 2013 - 22:38 #2
Damn, det virkede.

Det har jeg ellers prøvet tidligere, men kombi af at restarte server, access point og at fjerne SSID igen, var måske den rigtige rækkefølge.

Tak for tippet!
Avatar billede jokkejensen Novice
25. december 2013 - 22:44 #3
Ja det smarte windows 7+ fatter ikke ændringer i kryptering eller pwd skift fra AP.