Avatar billede dbg Juniormester
26. december 2013 - 12:52 Der er 2 kommentarer

pdf

Jeg har Adobe Acrobat pdf reader, og jeg har en bog som er scannet ind som pdf fil.. Der er nogle af siderne som hænger sammen, f.eks. hvis der er en stor ilustration som dækker over 2 sider, og det er selvfølgelig en fordel hvis man kan se siderne ved siden af hindanden istedet for en for en i sådan et tilfælde, så man ikke skal se på et halvt billede og så den anden halvdel på næste side..
Jeg fandt ud af at man kan gå op i "view" og vælge at se 2 sider på samme tid, så man kan bladre ligsom det var en bog..

Men problemmet er at selvom jeg har valgt at se 2 sider samtidig, så ligger den ene halvdel af ilustrationen i højre side af side 30 og 31 og den anden halvdel i venstre side af side 32 og 33..

hvordan kan man se side 31 og 32 ved siden af hindanden uden man behøver at slette en side i pdf-editor program?

kan man på en eller anden måde tage 2 tilfældige sider og sætte op af hindanden? (både til problemløsning i mit tilfælde, men også hvis man f.eks. vil sammenligne 2 sider med hindanden)

eller kan man bladre en side af gangen istedet for 2?
når man ser 2 sider af gangen bladrer den jo til de næste 2 sider når men trykker næste.. kan man ikke få den til at rykke sidderne en til venstre så den side som blev vist i højre side før nu bliver vist i venstre og der kommer en ny side ind fra højre?
Avatar billede macadisé Novice
26. december 2013 - 17:49 #1
Nej, umiddelbart vil jeg sige at det kan man ikke, men hvis du har et pdf editor program kan du jo oprette et nyt dokument med kun de to sider du gerne vil se på samme tid og måske også med lidt velvilje lave et dokument med den illustration du gerne vil se på en enkelt side. Håber det giver mening og held og lykke med det.
Avatar billede dbg Juniormester
13. januar 2014 - 14:46 #2
ja ved godt man kan bruge pdf editor og alt det der, men det tager bare for lang tid.. det var bare om der var en løsning, mens man sad og læste en pdf dokument, så man ikke skal til at bruge pdf editor hver gang